ساخت موسیقی با هوش مصنوعی، دغدغه موسیقی دان ها

موسیقی هوش مصنوعی

برنامه های ساخت موسیقی هوش مصنوعی در شرف شکل گیری است و به نظر می رسد آنها در حال تلاش برای ایجاد یک جایگاه قوی در صنعت تولید محتوا هستند.

به گزارش تکناک، برنامه ساخت موسیقی هوش مصنوعی Mubert AI که می‌تواند ورودی‌های متن به صورت محدود را به ترکیبی با صدای باورپذیر تبدیل کند، ادعا می‌کند کار را برای تولیدکنندگان هر نوع محتوا از پخش‌کننده‌ها گرفته تا فیلم‌سازان تا سازندگان برنامه های تلویزیونی آسان‌تر کرده تا بتوانند هر نوع محتوایی را با حفظ حقوق مالکیت معنوی تولید کنند.

البته، موسیقی تولید شده توسط کامپیوتر مدتی است که از اشکال مختلف هوش مصنوعی برای دستیابی به نتایجی استفاده می‌کند که می‌تواند بسیار شبیه به موسیقی ساخت شده توسط انسان و یا بسیار بیگانه به نظر برسد، قبلا هم وجود داشته است.

اما این نسل جدید از برنامه های ساخت موسیقی هوش مصنوعی ، با پیشتازی Mubert AI و مانند برنامه Audio LM گوگل، نوع دیگری از نرم افزار های تولید موسقی هستند. آنها کمتر شبیه ادغام سیستم های هوش مصنوعی یا
AI (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) برای فرآیند خلاقانه ساخت music (art/activity of creating art using sound) هستند، و بیشتر شبیه جایگزین های خلاقانه برای خود نوازندگان هستند و نیاز به پرداخت هزینه برای نیروی کار انسانی یا حق امتیاز اضافی را به طور کلی از بین می برند.

موبرت در مقابل گوگل

در حالی که هر دوی این پلتفرم‌ها به طرز چشمگیری در تولید موسیقی که به نظر می‌رسد توسط یک انسان ساخته شده است خوب هستند، اما ساختار آنها از اساس متفاوت است.
از یک طرف Mubert AI نوعی از موسیقی تولید می کند که شبیه آهنگ هایی است که در آسانسور می شنوید. طبق سایت آنها، هوش مصنوعی Mubert AI با “بیش از یک میلیون نمونه موسیقی ساخته شده توسط بیش از 4000 آهنگساز آموزش دیده است. برای ساخت آهنگ، کاربر ترکیبی از نشانه‌های ژانر و حالت را انتخاب می‌کند و همین! یک آهنگ پس‌زمینه فراموش‌شدنی و بدون شعر برای Reel یا TikTok شما متولد می‌شود.
برنامه Google Audio LM، که از زمان TK وجود داشته است، کمی بیشتر درگیر است، به ویژه به این دلیل که گوگل در حال کار بر روی کامل کردن اشعار و الگوهای آوازی است. کاربر برنامه Audio LM را با یک یا چند کلیپ صوتی ( مانند چند نت از موسیقی پیانو ) تغذیه می کند سپس هوش مصنوعی از جایی که کاربر کار را متوقف کرده است، ادامه می دهد.

پیچیدگی های صنعت تولید محتوا

استدلال Mubert AI برای توجیه نیاز به چنین نرم افزاری وابسته به این واقعیت است که نوازندگان و تهیه‌کنندگان واقعی بخشی از فرآیند تولید محتوای موسیقیایی این برنامه هستند که می توانند از هر محتوایی که برای پلتفرم ایجاد می‌کنند حق الزحمه ای به دست آورند. اما گوگل چنین ادعایی ندارد.
دیگر برای ما و شما مسجل شده است که دنیای امروز دنیایی محتوا محور است و ایجاد محتوای مصنوعی توسط کامپیوتر ممکن است باعث شود عده ای از تولید کنندگان محتوا راحت تر این کار را انجام بدهند.
اما با حرکت به سمت دنیای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی (توانایی سیستم ها برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات)، همیشه ارزش این را دارد که بدانیم چه چیزهایی در این مسیر از دست می رود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.