آزمایش یک سلاح لیزری پرانرژی علیه هواپیماهای بدون سرنشین

شرکت خودروسازی و تسلیحات آلمانی Rheinmetall روز پنجشنبه اعلام کرد که برای اولین بار، نیروهای مسلح آلمان یک سلاح لیزری از روی کشتی شلیک کردند.

شرکت خودروسازی و تسلیحات آلمانی Rheinmetall Waffe Munition روز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که برای اولین بار، نیروهای مسلح آلمان یک سلاح لیزری از روی کشتی شلیک کردند.

به گزارش تکناک، این رویداد قابل توجه در 30 آگوست 2022 زمانی رخ داد که ناو آلمانی ساکسن با موفقیت پهپادها را در برد کوتاه و بسیار کوتاه در دریای بالتیک نزدیک منطقه آموزشی اصلی پوتلوس درگیر کرد.
سیستم‌های تسلیحاتی لیزری پرانرژی آینده (HEL) برای نیروی دریایی به‌ویژه در دفاع در برابر پهپادها و گروه‌های پهپاد و همچنین درگیری با قایق‌های تندرو مهاجم در فاصله نزدیک و بسیار نزدیک مفید خواهند بود.
این سیستم همچنین می تواند برای خروجی بیشتر طراحی شود و آن را قادر می سازد موشک های هدایت شونده و گلوله های خمپاره را از بین ببرد.
مرحله ادغام و آزمایش مشترک نمایشگر دریایی در نوامبر 2021 آغاز شد، که تیم ادغام ARGE با یک آزمون موفقیت آمیز کارخانه ای در میدان آزمایش راین متال Unterlüß به پایان رسید. سپس این سلاح روی ناوچه ساکسن در کیل نصب شد.
در جولای 2022 اولین کمپین آزمایشی در خلیج Eckernförde در نزدیکی مرکز فنی کشتی‌ها و سلاح‌های دریایی، فناوری دریایی و تحقیقات دریایی، WTD 71، در سورندورف، بوندزور انجام شد. در طول آزمایش‌ها، کارایی حسگرهای مختلف، از جمله مجموعه حسگرهای الکترواپتیکال از ARGE و رادار، تأیید شد.
علاوه بر این، تعامل بین تمام مؤلفه‌ها و رویه‌ها در کل توالی عملیاتی از یافتن هدف تا تعامل با هدف مورد آزمایش قرار گرفت.
این کارآزمایی‌ها شامل سناریوهای تعامل با هدف بسیار واقع بینانه متعدد بود. برنامه ریزی آزمایشی و تهیه انواع مختلف اهداف در زمین، دریا یا از هوا توسط دفتر فدرال تجهیزات، فناوری اطلاعات و پشتیبانی ضمن خدمت بوندسوهر (BAAINBw) انجام و سازماندهی شد.مدیریت آزمون توسط WTD 71 انجام شد.
دکتر توماس باومگارتل، مدیر پروژه برای نمایش نیروی دریایی در Rheinmetallwaffe und Munition GmbH نیز از نتیجه راضی بود.
وی می گوید: اجزای اصلی این سلاح واقعاً دارای فناوری پیشرفته هستند. این نتیجه سالها تحقیق در هر دو شرکت مشارکت کننده در این پروژه است. بسیاری از اجزای سیستم این سلاح به طور ویژه برای این پروژه توسعه یافته و برای اولین بار به این شکل ترکیب شدند. علاوه بر این، با توجه به مرحله ادغام بسیار کوتاه برای سیستمی با این پیچیدگی، ما به نتایج به دست آمده تاکنون و اینکه آزمایشات چقدر خوب پیش رفتند بسیار مفتخریم.
عملکرد چشمگیر افکتورهای HEL در محافظت از رزمندگان سطحی در برابر تهدیدات برد کوتاه و برد بسیار کوتاه را می توان مرهون تلاش مشترک همه دست اندرکاران این پروژه اعم از کارشناسان صنایع دفاعی، مقامات دولتی، و البته مردان و زنان این ناوچه ساکسن دانست.
آزمایش این سلاح لیزری پرانرژی تا اواسط سال 2023 ادامه خواهد داشت. در کمپین‌های آزمایشی بعدی، سناریوهای جدید توانایی‌های این سلاح را به چالش خواهند کشید. حداقل، نتایج مشخص خواهد کرد که هنوز در مسیر رسیدن به یک سلاح لیزری پر انرژی کاملاً کاربردی و عملیاتی چه باید کرد.
وظایف مربوط به اثرگذار در ARGE اساساً به طور مساوی تقسیم می شوند. MBDA Deutschland از شناسایی هدف و ردیابی هدف، کنسول اپراتور و اتصال نمایشگر سلاح لیزری به سیستم فرمان و کنترل مراقبت می کند. Rheinmetall مسئول سیستم چرخشی، هدایت پرتو، محفظه نمایشگر و همچنین ادغام مکانیکی و الکتریکی نمایشگر بر روی عرشه ساکسن و در نهایت منبع لیزر پرانرژی، از جمله حاشیه آن است.

digikala
digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.