چرا شرکت های بزرگ فناوری با تعدیل نیرو دچار مشکل می‌شوند

همه شرکت های بزرگ فناوری شروع به تعدیل نیرو کرده اند و ممکن است به نظر برسد که توییتر این کار را آغاز کرده است، اما در واقع، متا ،گوگل و دیگران خیلی زودتر اعلامیه های مربوطه را اعلام کرده اند.

به گزارش تکناک، در یک کلام، رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری، عینک خوشبینی خود را برداشته‌اند و دنیا را آن‌طور که هست می‌بینند. پیش از این گویا یک آرمان شهر وجود داشت و تصور می‌شد شرکت های بزرگ فناوری خدا هستند و هیچ چیز نمی تواند مانع صعود آنها شود. با این حال، هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست و از این نظر، شکوه شرکت های فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شرکت های بزرگ فناوری از اصطلاح “تعدیل نیرو” استفاده نمی کنند

مساله عجیب ، عدم استفاده این شرکت‌ها از اصطلاح “تعدیل نیرو” است. حدس ما این است که نمی خواهند سرمایه گذاران از سقوط کسب و کارشان آگاه شوند. اما سرمایه گذاران ساده لوح نیستند و با نگاهی گذرا به بازار سهام همه چیز را می‌فهمند.

امروز حتی مایکروسافت هزاران نیرو را تعدیل کرد. این شرکت مستقر در ردموند داستان را با بیان ضرورت این کار برای تداوم کسب و کار توضیح داد. با این حال، باید اشاره به این نکته که شرکت های بزرگ فناوری مداوم مشغول تعدیل نیرو هستند.

طبق پروتکل، آنها معمولاً قبل یا بعد از دوره‌های جمع آوری کمک های مالی بزرگ یا فصل های فروش رکورددار به این روش عمل می کنند.

ممکن است شرکت‌های بزرگ فناوری مکانی ایده‌آل برای کسب درآمد و شغل به نظر رسند. با این حال، این مساله حقیقت ندارد. هزاران تیتر در مورد تبعیض در شرکت هایی مانند  گوگل، تسلا، سیلزفورس و غیره خوانده ایم.

همه شرکت های بزرگ فناوری توسط کارمندان سابق خود به تبعیض جنسی و یا نژادپرستی متهم یا مورد شکایت قرار گرفته اند. به نظر می رسد صنعت فناوری جایی است که مشکل مالی در آن وجود ندارد. اما وقتی صحبت از پرداخت غرامت برای نقض حقوق کارمندان می شود، هیچ کس میل به پرداخت آن ندارد.

در واقع، اخراج کارمندان هرگز برای کسی کار آسانی نخواهد بود. اما رهبران بزرگ فناوری کار را برای خود سخت‌تر کرده‌اند. آن‌ها به خودشان و اطرافیانشان ثابت کرده‌اند که عصر طلایی فناوری برای همیشه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.