چگونه در واتس اپ نظرسنجی ایجاد کنیم؟

ایجاد نظرسنجی در واتس اپ یک ویژگی بسیار مهم است که اخیر از سوی متا عرضه شده است.

به گزارش تکناک، واتس اپ در ارائه این ویژگی بسیار مفید و در عین حال رایج تاخیر داشته واین در حالی است که در سایر پلتفرم‌ها مانند تلگرام و توییتر این امکان راه اندازی شده است.

اکنون هم در چت خصوصی و هم در چت گروهی، امکان ایجاد نظرسنجی در واتس اپ وجود دارد. پیش از این، امکان نظرسنجی در گروه‌ها برای کاربران بسیار دشوار بود.

بنابراین اکثر کاربران هنگام نظرسنجی از پلتفرم‌های شخص ثالث استفاده می‌کردند یا فقط سؤال را در گروه گذاشته و هر پاسخ را یکی پس از دیگری می‌شمردند که انجام آن بسیار سخت بود، اما چاره‌ای جز این نبود.

با امکان دسترسی به این ویژگی سرانجام انتظارها به پایان رسید. همچنین در نظر داشته‌باشید این ویژگی در یک به‌روزرسانی ارائه شده است، بنابراین در صورت به روز نکردن برنامه واتساپ، قبل از ایجاد نظرسنجی، آن را به‌روز کنید.

ایجاد نظرسنجی در واتساپ بسیار آسان است، اولین کار به‌روزرسانی واتساپ  به آخرین نسخه است.

مراحل ایجاد نظرسنجی در واتساپ

مرحله 1. اگر از قبل واتس اپ به آخرین نسخه به‌روز شده باشد، کافیست با باز کردن برنامه و باز کردن چت مورد نظر، در آیفون، روی علامت مثبت (+) در سمت چپ کادر متن بزنید. در اندروید، روی نماد گیره کاغذ در سمت راست جعبه متن بزنید.

 

مرحله 2. نماد نظرسنجی جدید باید در بین نمادها در اندروید و آیفون دیده‌شود، گزینه poll را در لیست انتخاب کنید.

 

مرحله 3. سؤال نظرسنجی مورد نظر خود را در قسمت Ask question تایپ کنید.

مرحله 4. بعد از سوال، گزینه های بعدی پاسخ است، گزینه های پاسخ خود را در کادرهای متنی زیر سوال تایپ کنید.

 

مرحله 5. پس از فهرست کردن همه گزینه های پاسخ مورد نظر خود، به منظور به اشتراک‌گذاری نظرسنجی خود در چت  فقط روی دکمه ارسال بزنید. همچنین می‌توان چیدمان گزینه پاسخ را عوض کرد. برای انجام آن، با ضربه روی 4 خط افقی سمت راست گزینه‌ها و نگه داشتن آن، می‌توان آن‌ها را برای مرتب کردن مجدد به بالا یا پایین کشید.

انجام این کار بسیار ساده است. پس از رای گیری می‌توان با انتخاب گزینه View Votes تعداد رای‌ها را مشاهده کرد، همچنین انتخاب‌های هر یک از اعضا نیز قابل مشاهده‌است. همچنین امکان رای هر فرد به بیش از یک گزینه نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.