همکاری گوگل و سامسونگ برای بهینه سازی اندروید 14

اولین تغییر برای بهینه سازی اندروید 14توسط گوگل و سامسونگ یک الزام جدید برای اعلام انواع خدمات پیش زمینه و درخواست مجوزهای خاص است

اندروید 14 آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل توسعه‌یافته توسط تیم گوگل در چندین ماه اخیر است و انتظار می رود در ماه های پایانی سال 2023 منتشر شود. با این حال، یکی از رایج ترین شکایات کاربران محدودیت در برنامه ها و خدمات پس زمینه است.

به گزارش تکناک، بسیاری از سازندگان در مسدود کردن برنامه‌های پس‌زمینه برای صرفه‌جویی در مصرف باتری بسیار تهاجمی عمل می‌کنند و یک تجربه ناخوشایند برای کاربر به وجود می‌آورند.

به منظور رفع این مشکل، گوگل برای بهبود تجربه کاربری دستگاه های خود تصمیم به همکاری با برندهای بزرگ گرفته است. سامسونگ قبلاً موافقت خود را با این همکاری اعلام کرده است و از One UI 6.0 به بعد سرویس های پیش زمینه برنامه های در نظر گرفته شده برای اندروید 14 باید طبق خط مشی جدید osapi گوگل توسعه داده شود.

اتحاد گوگل و سامسونگ برای بهبود تجربه کاربری اندروید ۱۴

گوگل و سامسونگ

گوگل در نسخه اول پیش‌نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۴ سه تغییر ایجاد کرده است. هدف از این تغییرات ایجاد برنامه‌هایی با کارکرد مداوم برای توسعه‌دهندگان در دستگاه‌های اندرویدی مختلف است. اولین تغییر برای بهینه سازی اندروید 14 یک الزام جدید برای اعلام انواع خدمات پیش زمینه و درخواست مجوزهای خاص است. تغییر دوم روش جدیدی از انتقال داده از سمت کاربر است. تغییر سوم قوانین جدید Google Play برای اطمینان از استفاده صحیح از خدمات پیش زمینه و فرآیندهای انتقال داده توسط کاربر است.

کاربران باید تا ابتدای سال آینده منتظر ارائه One UI 6.0 همراه با سری گلکسی S24 سامسونگ شوند. با این حال، این همکاری بین گوگل و سامسونگ برای بهینه سازی اندروید 14 موجب بهبود فزاینده‌ای در تجربه کاربری دستگاه های سامسونگ خواهد شد. با انتشار اندروید 14، کاربران می توانند انتظار تجربه کاربری بهتری با برنامه ها و خدمات پس زمینه و همچنین سازگاری بهبود یافته در دستگاه های اندرویدی مختلف داشته باشند.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه اندروید 14، معرفی سیستم پرداخت موبایلی جدید است. این سیستم به کاربران امکان استفاده از فناوری NFC برای پرداخت با تلفن خود را می‌دهد. همچنین به منظور تسهیل پرداخت های ایمن کاربران با خدمات پرداخت محبوب مانند Google Pay و PayPal ادغام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.