به نظر می رسد سامسونگ در حال کار بر روی یک برنامه موبایل جدید به نام “Self Repair Assistant”(دستیار تعمیرات) است که امکان تعمیر گوشی های این برند را در خانه فراهم می کند.
به گزارش تکناک، نماد برنامه، با علامت تجاری یک چرخ دنده و آچار شکل دار در پس زمینه آبی نشان داده شده است و به کاربران دستگاه گلکسی در ایالات متحده اجازه تهیه قطعات و ابزارهای تلفن برای تعمیرات در خانه را میدهد.
سامسونگ برنامه Self Repair Assistant خود را در تابستان در ایالات متحده راه اندازی کرد. اصل برنامه این است که سامسونگ برنامه Self-Repair را با همکاری iFixit که دستورالعملهای مربوط به جداسازی قطعات و تعمیرات آنها را ارائه میدهد، معرفی کرد.
اپلیکیشنی برای علاقه مندان به تعمیرات در خانه
اسناد علامت تجاری “Self Repair Assistant” ، آن را به عنوان نرم افزار کاربردی رایانه ای برای تلفن های همراه بهمنظور نصب و نگهداری شخصی از ساعت های هوشمند، تبلت ها، تلفن های همراه و هدفون ها توصیف می کند و هدف آن را ارائه خدمات مشاوره و اطلاعات مربوط به نصب شخصی و تعمیر فردی برای انواع مختلف دستگاه های تلفن همراه بیان میکند.
به عبارت دیگر، سامسونگ ممکن است در حال کار بر روی یک برنامه تلفن همراه باشد که به مشتریان Self-Repair اجازه دهد اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مدیریت و تعمیر دستگاه های تلفن همراه سامسونگ خود به دست آورند.
بنابراین، به جای مراجعه به وبسایت iFixit، سامسونگ ممکن است راهنماها و سایر نکات و اطلاعات مفید را از طریق یک برنامه اختصاصی تلفن همراه، به عنوان مثال، Self Repair Assistant ارائه دهد.
در زمان راه اندازی، برنامه Samsung Self-Repair تنها تعداد محدودی از دستگاه ها از جمله سری گلکسی S20، گلکسی S21 trio و گلکسی تبS7+ را پوشش میداد. از آن زمان این پوشش تغییر زیادی نکرده است. اینها تنها دستگاه های تحت پوشش این برنامه هستند، بنابراین شاید برنامه اختصاصی Self Repair Assistant بتواند به سامسونگ اجازه گسترش این لیست را دهد.
فقط زمان این مساله را مشخص خواهد کرد. البته، وجود یک علامت تجاری تضمین کننده انتشار برنامه نیست. با این وجود، به منظور غنیسازی این برنامه توسط سامسونگ و سادهکردن فرآیند برای افراد علاقمند به تعمیرات در خانه، این میتواند قدم منطقی بعدی باشد.