معرفی ویژگی های جدیدترین گوشی پرچمدار سونی

سونی جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام Xperia 1 V را معرفی کرده است که نسبت به مدل های عرضه شده قبلی ارتقاء قابل توجهی دارد.

به گزارش تکناک،  در نگاه اول به نظر می‌رسد، این دستگاه با نمایشگر خود در ابعاد 21:9، ردیف عمودی دوربین های عقب و قاب لبه دار، تفاوت چندانی با Xperia 1 IV پیشین ندارد. اما از نظر مشخصات داخلی، در این دستگاه از سنسور جدید Exmor T طراحی شده برای موبایل برای دوربین اصلی آن استفاده شده‌است.

سونی این سنسور را به عنوان یک سنسور تصویر CMOS با 2 لایه از Transistor Pixel با ابعاد 1.7 برابر بزرگتر از سنسور مدل سال گذشته توصیف می کند. طبق ادعای سونی، عملکرد آن در نور کم در مقایسه با Xperia 1 IV دو برابر خواهد بود و به تولید تصاویر با رنگ‌ها و بافت‌های غنی کمک می‌کند.

مانند دیگر پرچمداران اخیر سونی، Xperia 1 V قیمت بالایی دارد. در ایالات متحده، پیش‌سفارش‌ها از امروز با قیمت 1399.99 دلار آغاز می‌شود و انتظار می‌رود از 28 جولای ارسال شوند. قیمت این گوشی در اروپا 1399 یورو / 1299 پوند خواهد بود و از اواخر ژوئن ارسال خواهند شد.

سونی جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام Xperia 1 V را معرفی کرده است که نسبت به مدل های عرضه شده قبلی ارتقاء قابل توجهی دارد.

سنسور جدید علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر، وضوح بالاتری نیز نسبت به سنسور‌های پیشین گوشی‌های Xperia دارد. طبق گزارش GSMArena وضوح کلی آن از نظر فنی، 52 مگاپیکسل است، اما نسبت تصویر 4.3:3 است. یعنی برای ثبت تصاویر در ابعاد 4:3 یا ویدیو با ابعاد 16:9 کمی برش لازم خواهد بود. رزولوشن موثر آن 48 مگاپیکسل است و برای دسته‌بندی خروجی تصاویر به 12 مگاپیکسل طراحی شده است. در همین حال، برای دوربین های تله فوتو و فوق عریض همچنان از سنسورهای 12 مگاپیکسلی استفاده شده است.

از نظر نرم‌افزاری، سونی در برنامه‌های Photo Pro و Video Pro خود با رابط کاربری عمودی جدید و پشتیبانی از حداکثر فوکوس در هنگام تنظیم فوکوس دستی، بهبودهایی ایجاد کرده است. از دیگر ویژگی های دوربین می توان به پشتیبانی از عکاسی پی‌در‌پی تا 30 فریم در ثانیه و فوکوس خودکار با ردیابی چشم اشاره کرد. همچنین یک میکروفون جدید در نزدیکی دوربین عقب با هدف ضبط صدای با کیفیت سوژه ها حتی هنگام فیلمبرداری در مکان های پر سر و صدا قرار داده شده است.

سونی همچنان به ارائه ویژگی‌های نادر اما مورد علاقه طرفداران در Xperia 1 V ادامه داده است. این دستگاه شامل یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری، یک اسلات کارت microSD و یک دکمه اختصاصی شاتر دوربین در قاب کناری می‌شود. صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED آن دارای رفرش ریت 120 هرتز است و دارای بلندگوهای دوگانه استریو در قاب کناری است. طبق ادعای سونی، این بلند‌گوها، تجربه تماشای فیلم بسیار خوب و پخش موسیقی بدون نیاز به بلندگوی اضافی را فراهم می‌کنند.

در داخل، این گوشی از آخرین پردازنده پرچمدار کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 2 به همراه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه با قابلیت ارتقا استفاده شده است. طبق بررسی Stuff، این دستگاه با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 30 واتی و شارژ بی سیم تا 15 وات عرضه می‌شود و سونی می‌کند، بهینه سازی های مختلف انجام گرفته به معنی حفظ همچنان 80 درصد از سلامت باتری پس از 3 سال استفاده خواهد بود.

سونی در کنار Xperia 1 V، Xperia 10 V میان رده را نیز معرفی کرده است. این مدل از طراحی ساده‌تر و تراشه کم قدرت‌تر اسنپدراگون 695 بهره می‌برد. اما با قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر 449 یورو (399 پوند، حدود 490 دلار) به فروش می‌رسد. این دستگاه در اواسط ژوئن در اروپا در دسترس خواهد بود، اما هیچ نشانه ای از عرضه آن در ایالات متحده در مطالب مطبوعاتی سونی مشاهده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.