بزرگترین صفحه نمایش خودرو جهان رونمایی شد

TCL CSOT، یک شرکت متخصص در صفحه نمایش تلویزیون، از بزرگترین صفحه نمایش  خودرو  خود در رویداد Society for Information Display در لس آنجلس رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، صفحه نمایش با سایز 47 اینچ بزرگترین صفحه نمایش خودرو در بازار است. در حالی که شرکت  Mercedes-Benz یک صفحه نمایش 56 اینچی را در مدل‌های EQS و EQE خود ارائه می‌دهد، اما در واقع این صفحه نمایش از سه صفحه جداگانه تشکیل شده است. از طرف دیگر صفحه نمایش TCL یک پنل تک و پیوسته است.

بزرگترین صفحه نمایش  خودرو 1.4 متر عرض دارد و از یک سمت خودرو به سمت دیگر حرکت می کند. این صفحه نمایش با قابلیت لمس درون سلولی (in-cell touch sensing) به همراه پاسخ دادن به ورودی‌های چندگانه، به راننده و همراه امکان استفاده همزمان را می دهد.

به همین ترتیب، نمایشگر خودرو منحنی است تا با شکل خودرو مطابقت داشته باشد. شعاع منحنی آن 4،200R است و دارای یک کلاستر یکپارچه بدون حاشیه با صفحه نمایش و یک مرکز کنترل و سیستم اطلاعات سرگرمی است.

همچنین نباید فراموش کرد که بزرگترین صفحه نمایش خودرو یک صفحه نمایش Mini-LED با 3,000 ناحیه کم نور محلی، نسبت کنتراست 1،000،000:1 و رزولوشن 8K اصلی است. این ویژگی این صفحه نمایش را به بالاترین رزولوشن در صنعت خودرو تبدیل می کند.

نمایشگر خودرو TCL نیز گزینه ای مقرون به صرفه برای خودروسازان است. پنل پیوسته، تک و ساده در نصب، آن را به یک گزینه اقتصادی تر از بقیه نمایشگر ها تبدیل می کند. اما نقطه ضعف احتمالی در صفحه نمایش TCL تکرار است. هنگامی که خودروسازان دسته ابزار را با یک صفحه نمایش یکپارچه جایگزین می کنند، این خطر وجود دارد که صفحه نمایش خراب شود. این یک نگرانی است که برخی از متخصصان آن را مطرح کرده‌اند و خودروهای VinFast در ایالات متحده شاهد های اخیر آن  برای نمایشگر خالی هستند.

TCL CSOT هنوز هیچ خودروسازی را اعلام نکرده است که متعهد به نصب نمایشگر در خودروهای خود باشد با این حال، این شرکت مطمئن است که این صفحه نمایش به دلیل اندازه بزرگ، رزولوشن بالا و ویژگی های پیشرفته، انتخاب محبوبی برای خودروسازان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.