اینستاگرام در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه میدهد از طریق هوش مصنوعی، تصاویر پروفایل سفارشی ایجاد کنند.
به گزارش تکناک، با استفاده از این ویژگی، کاربران میتوانند با وارد کردن چند کلمه کلیدی یا توصیف مورد نظر خود، تصاویر پروفایل متنوعی تولید کنند.
این ابزار جدید که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است، امکان شخصیسازی بیشتر پروفایلهای اینستاگرام را فراهم میکند و به کاربران اجازه میدهد تا ظاهری منحصربهفرد برای خود در این شبکه اجتماعی ایجاد کنند.
فهرست مطالب
کشف قابلیت جدید توسط محقق اپلیکیشن
نئووین مینویسد که این ویژگی جدید توسط محقق اپلیکیشن Alessandro Paluzzi کشف شده است.
به گفته او، اینستاگرام در حال آزمایش این قابلیت است تا کاربران بتوانند با مراجعه به گزینه ویرایش پروفایل، تصویر پروفایل خود را با استفاده از هوش مصنوعی به تصویری جدید و متفاوت تبدیل کنند.
در حالی که این ویژگی ممکن است برای کاربران اینستاگرام تازه باشد، شبکههای اجتماعی دیگری مانند: اسنپچت و تیکتاک پیش از این قابلیتهای مشابهی مانند “Dreams” و “AI avatar” را به کاربران خود ارائه کردهاند.
آزمایش همزمان توسط فیسبوک
همچنین شبکه اجتماعی فیسبوک، که سیستم اصلی اینستاگرام نیز به شمار میرود، در حال کار روی همین قابلیت برای تولید تصویر پروفایل با هوش مصنوعی است.
با وجود این، به نظر میرسد که اینستاگرام پیش از فیسبوک این قابلیت را برای کاربران خود عرضه کند.
شیوه استفاده از قابلیت جدید
برای استفاده از این قابلیت، کاربران اینستاگرام تنها کافی است به صفحه پروفایل خود بروند، گزینه “Edit Profile” را انتخاب کنند و سپس روی “Edit Picture” کلیک نمایند.
در این مرحله، گزینه جدیدی با عنوان “Create an AI profile picture” به آنها نمایش داده خواهد شد، که امکان تبدیل تصویر پروفایل به نسخهای هنری و استایلدار را فراهم میآورد.
هنوز مشخص نیست که آیا اینستاگرام به کاربران اجازه خواهد داد تا تصویری از گالری تلفن همراه خود انتخاب و با استفاده از هوش مصنوعی آن را تبدیل کنند، یا اینکه تنها برای تصویر پروفایل انتخابشده فعلی قابل استفاده خواهد بود.
سایر ویژگیهای در حال توسعه اینستاگرام
اینستاگرام در حال توسعه ویژگیهای دیگری نیز برای کاربران خود میباشد. به تازگی مشاهده شده است که این پلتفرم شبکه اجتماعی قصد دارد قابلیتی را اضافه کند که به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد پیامهای مستقیم خود را بر اساس حسابهای تأیید شده، کسبوکارها، تولیدکنندگان و مشترکان فیلتر کنند.
این قابلیتها به عنوان بخشی از تلاشهای اینستاگرام برای ارائه ابزارهای بیشتر به کاربران و ارتقای تجربه استفاده از این اپلیکیشن توسعه داده شدهاند و انتظار میرود که در صورت موفقیتآمیز بودن آزمایشها، به زودی برای تمامی کاربران در دسترس قرار گیرند.