مشکل iMessage در iOS 26 ممکن است هنگام فعالسازی eSIM باعث ارسال پیامها بهصورت SMS شود؛ اما با تنظیمی ساده میتوان آن را رفع کرد.
به گزارش تکناک، اپل در تازهترین بهروزرسانی سند پشتیبانی خود برای رفع اشکالات iMessage، توضیحاتی درباره مشکلی جدید در سیستمعامل iOS 26 ارائه کرده است. این شرکت اعلام کرد که اگر کاربران هنگام راهاندازی اولیه آیفون جدید خود، قابلیت iMessage یا eSIM را فعال نکنند، هنگام ارسال پیامها ممکن است با هشدار «Not Delivered» مواجه شوند.
طبق توضیحات اپل، فعالسازی خودکار iMessage پساز تنظیم eSIM در اپلیکیشن تنظیمات انجام نمیشود و کاربران باید این کار را بهصورت دستی انجام دهند. در این حالت، اگر iMessage بهدرستی فعال نشده باشد، پیامها بهجای ارسال ازطریق شبکه اختصاصی اپل، بهصورت SMS یا RCS با حبابهای سبزرنگ نمایش داده یا حتی از آدرس ایمیل کاربر بهجای شماره تلفن ارسال میشوند.
مکرومرز مینویسد که اپل برای حل مشکل iMessage در iOS 26، روشی ساده را پیشنهاد کرده است. کاربران پساز فعالسازی eSIM باید وارد بخش Settings –> Apps –> Messages شوند و سپس گزینه iMessage را خاموش و مجدداً روشن کنند تا فرایند فعالسازی بهدرستی انجام شود.

به گفته اپل، مشکل iMessage در iOS 26 فقط در مواقعی بروز پیدا میکند که کاربر پساز تنظیم اولیه آیفون، eSIM را از بخش تنظیمات فعالسازی کند؛ چراکه سیستم در این مرحله، فعالسازی خودکار iMessage را انجام نمیدهد.
این راهنما بهویژه برای کاربرانی اهمیت زیادی دارد که آیفون خود را با استفاده از eSIM و بدون واردکردن سیمکارت فیزیکی راهاندازی میکنند؛ چراکه درصورت غیرفعالبودن iMessage، ممکن است پیامهای آنها بهصورت متنی معمولی ارسال شود یا وضعیت تحویل پیامها (Delivered) بهدرستی نمایش داده نشود.
اپل تأکید کرده است که پساز انجام مراحل یادشده، iMessage باید بهطور کامل فعال شود و عملکرد آن به حالت عادی بازگردد. درصورت ادامه مشکل نیز، کاربران میتوانند از بخش پشتیبانی رسمی اپل برای دریافت راهنمایی بیشتر استفاده کنند.