اپل سیاست پشتیبانی نرم‌افزاری آیفون را فاش کرد

اپل سرانجام با فشار دولت انگلستان مجبور شد تا سیاست‌های پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های آیفون خود را اعلام کند.

به‌گزارش تک‌ناک، آیفون‌های اپل به‌خاطر پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدتشان شناخته شده‌اند. این غول فناوری مستقر در کوپرتینو معمولاً به‌مدت پنج سال آپدیت‌های سیستم‌عامل را برای آیفون‌ها منتشر می‌کند و گاهی اوقات حتی برای برخی مدل‌ها این بازه‌ی زمانی طولانی‌تر هم می‌شود. نکته‌ی مهم این است که اپل هیچ‌وقت رسماً مدت‌زمان تضمین‌شده‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری را اعلام نکرده بود؛ اما این رویه امروز تغییر کرد؛ چراکه قوانین جدید انگلستان اپل را مجبور کرد تا حداقل مدت‌زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون‌هایش را اعلام کند.

به‌نقل از گیزموچاینا، سامسونگ و گوگل برای پرچم‌داران جدید خود، یعنی گلکسی S24 و پیکسل ۸، هفت سال آپدیت نرم‌افزاری را وعده داده‌اند. حالا برای اولین‌بار، اپل رسماً اعلام کرده است که از تاریخ عرضه‌ی اولیه‌ی هر آیفون، حداقل به‌مدت پنج سال آپدیت نرم‌افزاری برای آن منتشر خواهد کرد.

منظور از تاریخ عرضه، اولین روزی است که دستگاه فروخته می‌شود. این موضوع تأیید می‌کند که سری آیفون ۱۵ تا سپتامبر ۲۰۲۸ واجد دریافت به‌روزرسانی خواهد بود. این یعنی به‌احتمال فراوان نسخه‌ی iOS ۲۲ را دریافت خواهد کرد.

پنج سال پشتیبانی نرم‌افزاری حداقل تعهد اپل و دو سال کمتر از رقبایش است؛ اما کلیدواژه‌ی اینجا «حداقل» است؛ بنابراین، اپل می‌تواند فراتر از این پنج سال هم به‌روزرسانی منتشر کند.

در گذشته، اپل این کار را بارها تکرار کرده است. برخلاف اکثر برندهای اندرویدی، اپل آیفون‌هایش را به مدل‌های پرچم‌دار و میان‌رده تفکیک نمی‌کند و هر دستگاهی واجد دریافت تعداد به‌روزرسانی یکسان است.

هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ و گوگل، تنها ویژه‌ی دستگاه‌های پرچم‌دار است و گوشی‌های میان‌رده‌ی این شرکت‌ها معمولاً سه سال آپدیت سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند.

روی‌هم‌رفته با وجود مدت‌زمان طولانی‌تر پشتیبانی نرم‌افزاری رقبای اپل، به‌نظر می‌رسد این شرکت همچنان در حوزه‌ی «سیاست‌های پشتیبانی نرم‌افزاری» از برتری نسبی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.