همکاری شرکتهای ایسوس و KFC مرزهای بازاریابی را جابهجا کرد؛ همبرگرهایی مخصوص گیمرها در بستهبندیهایی با هویت ROG.
به گزارش تکناک، ایسوس با همکاری شرکت زنجیرهای فستفود KFC در چین در قالب کمپینی با عنوان «Fortress of Faith»، از دو آیتم غذایی ویژه پردهبرداری کرده است. این همکاری منحصربهفرد با هدف جذب مخاطبان جوان و علاقهمند به بازیهای ویدئویی صورت گرفته است و شامل همبرگرهایی با طراحی خاص و ترکیبات ویژه میشود.
براساس گزارش رسانه ITHome، هر همبرگر درون جعبهای خاص و دارای برند عرضه میشود که لوگو ROG، یکی از زیرمجموعههای گیمینگ ایسوس، بهصورت داغخورده روی نان بالایی آن حک شده است. این همبرگر با گوشت Wagyu تهیه میشود و در دو نسخه عرضه شده است:
- نسخه نخست با نام Durian Multi-Cheese Juicy Wagyu Burger با ۱۲۰ گرم گوشت، پنیرهای متنوع، سس خاص دوریان، سبزیجات و چاشنیهای معمول برگر است.
- نسخه دوم با نام Classic Wagyu Burger – Smokey Cheese Flavor برای کسانی طراحی شده که به طعم دوریان علاقه ندارند.
تامزهاردور مینویسد که KFC China این همبرگرها را در قالب دو وعده غذایی عرضه کرده است: یکی با قیمت ۳۹/۹۰ یوان (معادل حدود ۵/۶۰ دلار) شامل همبرگر، مرغ سوخاری، تارت تخممرغ و نوشیدنی و دیگری با قیمت ۴۲/۹۰ یوان (حدود ۵/۹۹ دلار) که همراه با مجموعه کلید کیبورد با طراحی محدود عرضه میشود. این همبرگرها با استقبال گستردهای مواجه شدهاند و بنابر گزارشها، برخی شعبههای KFC فقط چند ساعت پساز آغاز عرضه، موجودی خود را به پایان رساندهاند.


همکاری برندهای غذایی و شرکتهای فناوری موضوع تازهای نیست. سال گذشته، شرکت Pizza Hut گرمکنندهای برای قرارگیری روی کنسول PS5 طراحی کرد و فایل سهبعدی آن را بهرایگان در دسترس عموم گذاشت. مکدونالد نیز صندلی گیمینگ McCrispy را معرفی کرده بود که به جای سیبزمینی و گرمکننده ساندویچ مجهز بود.
KFC نیز پیشتر با ساخت KFConsole در سال ۲۰۲۰، وارد حوزه فناوری شده بود. این دستگاه کامپیوتر شخصی مجهز به پردازنده Core i9 اینتل و، کارت گرافیک RTX انویدیا و حافظه ۱ ترابایتی بود که درون آن بخشی برای گرم نگهداشتن مرغ طراحی شده بود.
هرچند همکاری ایسوس و KFC در حد پروژههای پیشین عجیب نیست، نشان میدهد که برندهای غذایی با شناخت دقیق از بازار هدف مخاطبان گیمر را بهطور خلاقانهای جذب میکنند.