مایکروسافت قابلیت جستوجوی مولد مبتنیبر هوش مصنوعی بینگ با نام Bing Generative Search را دردسترس تعداد محدودی از کاربران قرار داد.
بهگزارش سرویس هوش مصنوعی تکناک، موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت میزبان قابلیت جدیدی به نام Bing Generative Search شد. این ویژگی از مدلهای زبانی بزرگ و کوچک برای ارائهی تجربهی جستوجوی بهتر استفاده میکند. بینگ با استفاده از این مدلها، پاسخهای جامعتری به پرسشهای کاربران میدهد و درعینحال، نتایج جستوجوی معمولی را نیز بهنمایش میگذارد.
بیش از یک سال پیش، مایکروسافت بینگ چت (Bing Chat) دستیار هوش مصنوعی مولد خود را منتشر کرد. ایدهی اولیه این بود که Bing Chat به کاربران کمک کند تا تجربهی جستوجوی اینترنتی بهتر و تعاملیتری کسب کنند و استفاده از موتور جستوجوی بینگ نیز افزایش یابد.
بااینحال، در ماههای بعد مایکروسافت تصمیم گرفت بینگ چت را به دستیار هوش مصنوعی کلی به نام Copilot تبدیل و برند بینگ را از این سرویس حذف کند. مایکروسافت در بیانیهی جدیدش مثالی از نحوهی ایجاد پاسخهای Bing Generative Search برای جستوجوها ارائه کرده است:
اگر کاربری عبارت «فیلم وسترن اسپاگتی چیست؟» را جستوجو کند، بینگ تجربهی تولیدشده با هوش مصنوعی را نشان میدهد که به ژانر و تاریخچه و ریشههای فیلم، نمونههای برتر و… میپردازد. اطلاعات با لینکها و منابعی که نشان میدهند دادهها از کجا آمدهاند، بهراحتی درکپذیر است. نتایج جستوجوی معمولی مانند همیشه بهطور برجسته در صفحه نمایش داده میشوند.
مایکروسافت میگوید که روشهای خود را با جستوجوی مولد بینگ اصلاح کرده است تا کاربران دقیقترین پاسخ ممکن را برای پرسشهایشان دریافت کنند. این شرکت ادعا میکند که این قالب جدید را برای مشاهدهی نحوهی تولید ترافیک برای وبسایتها آزمایش کرده است.
درحالحاضر، ردموندیها میگویند که ویژگی جستوجوی مولد بینگ جدید تعداد کلیکها به وبسایتها را حفظ و از اکوسیستم وب سالم پشتیبانی میکند. مایکروسافت تعداد کاربران بینگ که به این تجربهی جستوجوی جدید مبتنیبر هوش مصنوعی دسترسی دارند، فاش نکرده است. بیانیهی مایکروسافت نشان میدهد که این شرکت قصد دارد آن را با تأخیر برای عموم کاربران منتشر کند تا بازخورد بیشتری از کاربران اولیه دریافت کند.