رکود بازار گوشیهای چین در سهماهه سوم ۲۰۲۵ ادامه یافت و مجموع عرضه با افت سالانه ۰/۵ درصدی، به ۶۸/۴۶ میلیون دستگاه کاهش یافت.
به گزارش تکناک به نقل از شرکت بینالمللی داده (IDC)، بازار گوشیهای هوشمند چین در سهماهه سوم سال ۲۰۲۵ با رکود جزئی مواجه شد. در این دوره، مجموع عرضه به ۶۸/۴۶ میلیون دستگاه رسید که نشاندهنده کاهش سالانه ۰/۵ درصدی است و از تداوم مشکلات در این بازار رقابتی حکایت میکند.
تحلیلگران IDC این افت را به عوامل متعددی نسبت میدهند. سهماهه سوم معمولاً فصل کمرونقی برای فروش محسوب میشود و امسال نیز با کاهش عرضه محصولات جدید و قطع یارانههای دولتی، بسیاری از مصرفکنندگان تصمیم گرفتند خرید یا ارتقای دستگاههای خود را به تعویق بیندازند.
بااینحال، چشمانداز سهماهه آینده میتواند متفاوت باشد؛ چراکه برخی برندها مانند شیائومی با عرضه زودهنگام سری شیائومی ۱۷ در ماه سپتامبر، بهدنبال تحریک بازار هستند. بااینحال آرتور گوئو، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در IDC، هشدار میدهد که حتی رویداد بزرگ فروش «روز مجردها» نیز بعید است در بحبوحه بیثباتی اقتصادی، تقاضای درخورتوجهی را ایجاد کند.

به نقل از گیزموچاینا، در میان رقبا، ویوو با عرضه ۱۱/۸ میلیون دستگاه و کسب سهم بازار ۱۷/۲ درصدی، توانست جایگاه نخست خود را حفظ کند؛ هرچند با کاهش ۷/۸ درصدی در مقایسه با سال گذشته روبرو شد. اپل با رشدی جزئی ۰/۶ درصدی، ۱۰/۸ میلیون دستگاه آیفون عرضه کرد و با سهم ۱۵/۸ درصدی در رتبه دوم قرار گرفت و نشان داد که همچنان از تقاضای پایداری در چین برخوردار است.

هواوی با عرضه ۱۰/۴ میلیون دستگاه و سهم ۱۵/۲ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد که افتی ۱ درصدی را تجربه کرد. شیائومی نیز با فروش ۱۰ میلیون دستگاه و سهم ۱۴/۷ درصدی و کاهش سالانه ۱/۷ درصدی، رتبه چهارم را ازآنِ خود کرد
در همین حال، اوپو (Oppo) با رشدی ۰/۴ درصدی و عرضه ۹/۹ میلیون دستگاه و سهم ۱۴/۵ درصدی عملکرد مثبتی داشت؛ درحالیکه آنر (Honor) با همین تعداد عرضه، بهدلیل کاهش ۱/۵ درصدی، سهم بازار ۱۴/۴ درصدی را ثبت کرد. این آمار نشاندهنده رقابت بسیار نزدیک در ردههای میانی بازار است.

















