بر اساس یک نظرسنجی که در Devcom 2024 انجام شد، حدود 90 درصد از توسعهدهندگان اعتقاد داشتند که بازیهای پریمیوم نیازی به خریدهای درون برنامهای (microtransactions) ندارند.
به گزارش تکناک و به نقل از wccftech، این موضوع در صنعت بازیهای ویدیویی بسیار داغ است، چرا که خریدهای درون برنامهای به طور فزایندهای رایج شدهاند، حتی در بازیهای کاملی که برای خرید ارائه میشوند.
به عنوان مثال، بازی Star Wars Outlaws که توسط Massive Entertainment توسعه داده شده و توسط Ubisoft منتشر خواهد شد، با وجود اینکه هنوز منتشر نشده است، اما نقشه راهی برای خریدهای درون برنامهای دارد.
با وجود این، حدود 90 درصد از توسعهدهندگان در نظرسنجی Devcom 2024 معتقد هستند که بازیهای پریمیوم میتوانند تنها با مدل «خرید برای بازی» (Buy-to-Play) موفقیت مالی داشته باشند.
اگر چه این باور وجود دارد، اما بازیهای پریمیوم (بازیهایی که به طور رایگان در دسترس نیستند و باید برای خرید آنها هزینه کنید) بدون خریدهای درون برنامهای به ندرت دیده میشوند.
در مورد مدلهای تجاری، 65 درصد از شرکتکنندگان به مدل تجاری بازیهای پریمیوم فیزیکی و دیجیتال اعتقاد دارند.
همچنین، 81 درصد از شرکتکنندگان معتقد هستند که بازیهای کراس پلتفرم (cross-platform) برای موفقیت یک بازی پریمیوم ضروری هستند.
جالب است یک نفر معتقد بود که مدل تجاری رایگان با تبلیغات، بهترین مدل برای صنعت بازیها میباشد.
هرچند که این ایده در مورد بازیهای موبایل شاید مناسب باشد، اما برای بازیهایی مثل Elden Ring یا Call of Duty تصور آن دشوار است.
در زمینه استفاده از هوش مصنوعی، 31 درصد از شرکتکنندگان ترجیح میدهند که استفاده از هوش مصنوعی در کار آنها حداقلی باشد.
در حالی که 21 درصد میخواهند از هوش مصنوعی برای کدنویسی و تولید استفاده کنند تا توسعه بازی سادهتر شود.
18 درصد دیگر نیز علاقهمند به استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی و ارتباطات هستند.
از نظر چالشهای صنعت بازی، 55 درصد شرکتکنندگان اعتقاد دارند که اشباع بازار بزرگترین مشکل است، در حالی که 46 درصد به هزینههای توسعه به عنوان یک چالش بزرگ اشاره کردهاند.
در نهایت، در مورد اخراجها در صنعت بازی، 57 درصد از شرکتکنندگان پیشبینی کردهاند که این روند در 12 ماه آینده به همان سرعت یا سریعتر ادامه خواهد یافت.
در حالی که 43 درصد معتقد هستند که اخراجها کاهش دارد و شغلهای جدید بیشتری در این صنعت ایجاد خواهد شد.
این نتایج نشان میدهد که صنعت بازیهای ویدیویی به سرعت در حال تغییر و تحول است، اما این تغییرات به نفع همه نیستند.