نزدیک به دو هفته از حملات سایبری گسترده به زیرساختهای بانکی کشور میگذرد، اما همچنان اختلالات جدی در ارائه خدمات غیرحضوری بانکهای سپه و پاسارگاد وجود دارد.
به گزارش تکناک، در ادامه آخرین وضعیت خدمات غیر حضوری این دو بانک آمده است.
فهرست مطالب
بانک سپه؛ خدمات غیرحضوری همچنان غیرفعال
در حالی که بانک سپه اعلام کرده مشکل ارائه خدمات کارتهای نقدی برطرف شده و امکان خرید از طریق پایانههای فروش برای مشتریان فراهم است، خدمات اینترنتبانک و موبایلبانک این بانک هنوز به حالت عادی بازنگشتهاند.
مشتریان از روز جمعه پیامکی حاوی رمز اول جدید دریافت کردهاند، اما بانک در اطلاعیهای تأکید کرده که زمان دسترسی مجدد به خدمات غیرحضوری از طریق اینترنتبانک و همراهبانک متعاقباً اعلام خواهد شد.
بانک پاسارگاد؛ بازگشت تدریجی، اما ناقص
اگرچه بانک پاسارگاد اعلام کرده که بخش عمدهای از اختلالات خدمات این بانک رفع شده، اما همچنان امکان استفاده از اینترنتبانک پاسارگاد فراهم نیست.
در همین حال، همچنان محدودیتهایی در دریافت وجه نقد از خودپردازهای این بانک وجود دارد و برخی خدمات بانکی بهطور کامل در دسترس نیستند.
پیش از بازگشت نسبی خدمات اینترنتی، امکان انتقال وجه در فروشگاهها و خرید از طریق کارتخوانها به حالت عادی بازگشته بود.منبع:سیتنا