شرکت خودروسازی آمریکایی «دوج» در نمایشگاه SEMA امسال از نسخه Sixpack مدل دوج چارجر با پیشرانه تویینتوربو رونمایی کرد.
به گزارش تکناک، این مدل که توسط شاخه تیونینگ رسمی شرکت، یعنی Mopar آماده شده است با رنگ بنفش خیرهکننده Stryker Purple، طراحی فیبرکربنی و تزئینات خاص خود، ترکیبی از سنت و نوگرایی را به نمایش گذاشت.
در حالی که حذف پیشرانه V8 از نسل جدید دوج چارجر باعث دلخوری بسیاری از علاقهمندان شده بود، دوج تصمیم گرفته با ارائه نسخه Sixpack، بار دیگر حس واقعی خودروهای عضلانی را زنده کند. برخلاف نسخه الکتریکی Daytona که تنها صدای مصنوعی Fratzonic تولید میکند، این مدل با موتور درونسوز خود بازگشتی به صدای اصیل و پرطنین پیشرانههای قدیمی دوج دارد.

مدل مفهومی معرفیشده در SEMA صرفاً یک خودروی نمایشی نیست، بلکه به عنوان پیشنمایشی از مجموعه قطعات و امکانات جدید محسوب میشود که قرار است در مدلهای ۲۰۲۶ دوج چارجر عرضه شوند. شرکت Mopar برای این خودرو مجموعهای از تغییرات ظاهری، فنی و داخلی را تدارک دیده، که هرکدام نشاندهنده بازتعریف مفهوم «قدرت آمریکایی با ظرافت مدرن» است.
در نمای بیرونی، رنگ بنفش عمیق Stryker Purple با جزئیات فیبرکربنی در بخشهای مختلف بدنه، جلوهای چشمنواز ایجاد کرده است. کاپوت سبکوزن، اسپلیتر جلوی فیبرکربنی و اسپویلر عقب نهتنها به بهبود آیرودینامیک کمک میکنند، بلکه حس تهاجمی خودرو را نیز تقویت مینمایند. فنرهای کوتاهتر جدید باعث کاهش یک اینچی ارتفاع از سطح زمین شدهاند و این مجموعه با قیمت ۳۲۵ دلار در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

رینگهای بزرگ ۲۱ در ۱۱ اینچی با رنگ برنزی مات که با نام Brass Money شناخته میشوند، به همراه کالیپرهای نارنجی رنگ Brembo، تضادی زیبا و چشمنواز ایجاد کردهاند. این ترکیب رنگی بهخوبی با بدنه بنفش خودرو هماهنگ است و ظاهری خاصی به نسخه Sixpack دوج چارجر بخشیده است.

در داخل کابین نیز دوج و Mopar توجه زیادی به جزئیات داشتهاند. صندلیهای Katzkin با ترکیبی از چرم مشکی Tuscany Ink و قهوهای روشن Palomino پوشیده شدهاند و دوختهای بنفش و نارنجی، رنگ بیرونی خودرو را بازتاب میدهند. پدالهای فلزی Mopar با پوشش خاص خود حس اسپرتتری القا میکنند و به همراه کفپوشهای مقاوم در برابر شرایط آبوهوایی با قیمتهای به ترتیب ۱۵۰ و ۱۷۰ دلار عرضه خواهند شد.
در بخش فنی، Mopar چند ارتقای قابل توجه در نظر گرفته است. موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری تویینتوربو با سیستم ورودی هوای سرد جدید و اگزوز ارتقایافته ترکیب شده است تا صدایی غنیتر و خروجی هوا بهتری فراهم کند. سیستم اگزوز جدید با قیمت ۳۹۵۰ دلار عرضه میشود و تا پایان سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد. ورودی هوای سرد فولاد ضدزنگ نیز اوایل سال ۲۰۲۶ با قیمت ۸۹۵ دلار در دسترس خریداران قرار میگیرد.
برای افرادی که به ظاهر خودرو اهمیت میدهند، Mopar قطعات فیبرکربنی جداگانهای را ارائه میدهد. کاپوت فیبرکربنی با قیمت ۶۹۹۵ دلار، اسپلیتر جلوی فیبرکربنی با قیمت ۲۴۵۰ دلار و گرافیکهای جانبی مات مشکی یا قرمز براق با قیمت ۴۹۵ دلار از جمله این موارد هستند. تمام این قطعات برای نسخههای دو در و چهار در، قابل سفارش خواهند بود.

اگرچه ممکن است نسخه Sixpack دوج چارجر نتواند همان شور و اشتیاق مدلهای نسل قبل با موتورهای V8 را در میان علاقهمندان خودروهای عضلانی ایجاد کند، اما بدون شک با طراحی جسورانه، رنگ منحصربهفرد و جزئیات دقیق خود، بار دیگر برند دوج را به عنوان نماد اصالت و قدرت آمریکایی مطرح میکند. این مدل در واقع پلی است میان گذشتهای پرغرور و آیندهای که در آن خودروهای درونسوز هنوز هم میتوانند هیجانانگیز باشند.
نمایش این نسخه در SEMA نشان داد که Mopar نهتنها در حفظ میراث خودروهای عضلانی تبحر دارد، بلکه میتواند با استفاده از فناوری و طراحی مدرن، آن را با نیازهای امروز صنعت خودرو پیوند دهد. نسخه ویژه Sixpack مدل دوج چارجر در رنگ بنفش خود شاید پر سر و صدا باشد، اما پیام روشنی دارد: دوج هنوز هم میتواند با تمام قدرت، در دنیای خودروهای الکتریکی امروز، صدای واقعی عضلانی خود را به گوش برساند.

















