شرکت هوندا با معرفی مدل مفهومی “Dream Pod” به جمع خودروسازان ژاپنی پیوسته است که طی دهه گذشته به ساخت کمپرهای جمعوجور و مفهومی روی آوردهاند.
به گزارش تکناک، این پروژه همزمان با سیامین سالگرد عرضه ون مدل CR-V معرفی شده است و تلاش دارد تا این کراساوور پرطرفدار را به یک خودروی کمپر قابلدسترسی و الهامبخش برای ماجراجویان تبدیل کند.
در حالی که تویوتا و نیسان در سالهای اخیر انواع کمپرهای مفهومی را معرفی کردهاند، هوندا تنها یک نمونه ساده و محدود را در ژاپن عرضه کرده بود. اکنون این برند با “Dream Pod”، جای خالی خود در این عرصه پر کرده و با یک طرح ترکیبی از هدیه تولد، مدل نمایشی و دستورالعمل DIY برای علاقهمندان، به استقبال ماجراجویان شهری و برونشهری رفته است.

مدل مفهومی “Dream Pod” هوندا بر پایه مدل هیبریدی شارژی CR-V e:PHEV ساخته شده است، که تا ۷۹ کیلومتر رانندگی تمامبرقی را با موتور ۲ لیتری خود فراهم میکند.
شرکت هوندا برای تبدیل این خودرو به کمپر، از کیت “Nestboard 650” ساخت شرکت چکی Egoé استفاده کرده؛ کیتی ۵۷ کیلویی که شامل تختخواب تاشو، آشپزخانه فضای باز و میز ناهارخوری است.


آشپزخانه و تجهیزات پذیرایی در یک کشوی زیر تخت قرار گرفتهاند و با طراحی هوشمند، اجاق گاز تکشعله، شیر و سینک تاشو در مرکز آن جای گرفتهاند. این طراحی فضای کافی برای کار در دو طرف باقی میگذارد و با قرار دادن چند صندلی کمپ، محوطه ناهارخوری بیرونی فراهم میشود. برخی از مدلهای قبلی این کیت حتی دارای تختهبازیهای قابل استفاده روی میز نیز بودهاند.

شرکت هوندا در فضای داخلی مدل مفهومی Dream Pod، با نصب پرده جمعشونده پشت صندلیهای جلو و شیدهای تیرهکننده روی پنجرههای عقب، محیطی خصوصی و خوابآور ایجاد کرده است.
همچنین دو «پاد تکنولوژی» برای هر نفر در نظر گرفته شده، که شامل چند پورت USB، چراغ مطالعه قابل تنظیم، نورپردازی محیطی و میز جانبی جمعشونده است. کفپوش لاستیکی و تزئینات نوری در آستانه دربها، طراحی را تکمیل میکند.


در بیرون، رک دوچرخه Thule و قلاب یدککش جمعشونده برای حمل بار تا ۱۵۰۰ کیلوگرم نیز نصب شده است. بیشتر اجزای این طرح، از جمله کیت کمپینگ، توسط شرکت Egoé به قیمت ۳۸۹۹ یورو عرضه میشود و مالکان فعلی CR-V میتوانند به راحتی آن را خریداری و نصب کنند. هوندا نیز بسیاری از اجزای جانبی مانند: شیدهای جانبی، باربند و کفپوشها را به صورت رسمی عرضه میکند.

هرچند که این مدل مفهومی برای نخستین بار در اروپا به نمایش گذاشته شده است، اما ایده آن میتواند برای مالکان آمریکایی نیز جذاب باشد؛ جایی که CR-V سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارد. شاید عرضه این طرح در اروپا، به دلیل تنوع بالای کیتهای کمپر قابل نصب در این منطقه باشد.
ویدیوی همراه با این معرفی، همکاری میان هوندا و «بنیامین باراکات»، عکاس نجومی را در بازآفرینی مفهوم “Dream Pod” به نمایش میگذارد.