استفاده از هوش مصنوعی در EA نهتنها توسعه بازی، بلکه تصمیمات مدیریتی درباره حقوق و ارتقای شغلی را تحتتأثیر قرار داده است.
به گزارش تکناک، شرکت EA در ماههای اخیر بهطور جدی کارکنان خود را زیر فشار گذاشته تا از هوش مصنوعی در تقریباً تمام فعالیتهای کاری استفاده کنند؛ اقدامی که نتیجه آن همیشه مطلوب نبوده و گاهی باعث افزایش حجم کار توسعهدهندگان شده است.
به گفته کارکنان فعلی، مدیران EA از سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر از نیروهای خود را وادار کردهاند تا هوش مصنوعی را در همه مراحل کار به کار گیرند؛ از تولید کد و طراحی اولیه مفهومی بازیها گرفته تا استفاده از ابزارهای هوشمند برای راهنمایی مدیران درباره نحوه صحبت با کارمندان در موضوعاتی مانند حقوق و ارتقا شغلی.
Wccftech مینویسد که ابزارهای مبتنیبر هوش مصنوعی تولید کد بیشترین مشکل را برای تیمهای توسعه ایجاد کردهاند. این سیستمها گاهی کدهای ناقص یا اشتباه تولید میکنند که نیازمند اصلاح دستی است و همین مسئله بر روند توسعه بازیها تأثیر گذاشته است.
درمقابل، برخی از طراحان نگراناند که آموزش این مدلها با دادههای کاری خودشان باعث کاهش نیاز به طراحان کانسپت و سازندگان مراحل بازی شود؛ چراکه مدلهای هوش مصنوعی از سبک کار آنان تقلید میکنند. این خبر درحالی منتشر شده که مدیران سرشناس دنیای فناوری مانند ایلان ماسک و بیل گیتس از آینده بازار و شرایط کاری با وجود هوش مصنوعی صحبت کردهاند.

استفاده گسترده از هوش مصنوعی مشاغل بخش تضمین کیفیت (QA) را نیز به خطر انداخته است. یکی از کارکنان پیشین استودیو Respawn Entertainment، از زیرمجموعههای بزرگ EA، فاش کرد در بهار امسال حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان این استودیو ازجمله خودش اخراج شدند؛ زیرا شرکت از هوش مصنوعی برای خواندن و خلاصهسازی بازخورد بازیکنان آزمایشی استفاده کرده بود؛ کاری که قبلاً انسانها میدادند.
با وجود نگرانی از نابودی فرصتهای شغلی در صنعت بازی، همه توسعهدهندگان به این روند بدبین نیستند. ماساهیرو ساکورای، خالق مجموعه Super Smash Bros، معتقد است استفاده از هوش مصنوعی مولد میتواند بهرهوری را افزایش دهد و توسعه بازیهای بزرگ را در عصری پایدارتر کند که منابع انسانی، بهویژه در ژاپن، کمیاب شدهاند.
هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear و Death Stranding، نیز دیدگاهی مثبت به این فناوری دارد و میگوید هوش مصنوعی مولد میتواند کارایی را افزایش دهد تا او و سایر طراحان زمان بیشتری برای تمرکز بر بخش خلاقانه ساخت بازیها داشته باشند.

















