همکاری الکترونیک آرتس با Stability AI به توسعهدهندگان امکان میدهد تا با هوش مصنوعی مولد محتوای بازی را سریعتر و دقیقتر خلق کنند.
به گزارش تکناک، شرکت الکترونیک آرتس (EA) با اعلام خبر همکاری بزرگ با Stability AI، گامی مهم برای ادغام هوش مصنوعی مولد در فرایندهای توسعه بازیهای خود برداشت. این دو شرکت قصد دارند بهطور مشترک مدلها و ابزارها و جریانهای کاری تحولآفرین هوش مصنوعی را توسعه دهند تا هنرمندان و طراحان و توسعهدهندگان را در خلق محتوا توانمندتر سازند.
الکترونیک آرتس در بیانیه خود تأکید کرد که با وجود این سرمایهگذاری بزرگ، انسانها همچنان در کانون داستانسرایی باقی خواهند ماند. این شرکت دیدگاه خود را اینگونه تشریح کرد:
بهگونهای درحال تکامل نحوه کار خود را هستیم که هوش مصنوعی متحدی مطمئن شود: تکرار سریعتر را پشتیبانی کند، امکانات خلاقانه را گسترش دهد، جریانهای کاری را تسریع بخشد و زمان بیشتری را برای تمرکز بر آن چیزی فراهم کند که بیشترین اهمیت را دارد.
این شرکت تصریح کرد که هوش مصنوعی میتواند وظایفی مانند پیشنویس و تولید و تحلیل را انجام دهد؛ اما توانایی تصور و همدردی یا رؤیاپردازی را ندارد و این وظایف همچنان برعهده تیمهای خلاق و نوآور EA خواهد بود.

ورج مینویسد که این اقدام همسو با اظهارات پیشین اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتس است که سال گذشته هوش مصنوعی را هسته اصلی کسبوکار این شرکت خوانده بود. بااینحال، فراتر از توانمندسازی خلاقان انگیزههای مالی قدرتمندی نیز در پسِ این استراتژی وجود دارد.
به گزارش فایننشال تایمز، گروه سرمایهگذاری که بهدنبال خصوصیسازی EA است، بهشدت روی کاهش هزینهها ازطریق هوش مصنوعی حساب باز کرده و معتقد است این فناوری سود شرکت را در سالهای آینده افزایش چشمگیری خواهد داد.
این رویکرد در صنعت بازی درحال فراگیرشدن است؛ بهطوریکه اخیراً شرکت کرافتون، سازنده بازی محبوب «پابجی»، نیز از سرمایهگذاری سنگین روی استراتژی «اولویت با هوش مصنوعی» خود خبر داده بود.
الکترونیک آرتس و Stability AI جزئیاتی از اولین پروژههای مشترک خود را نیز فاش کردهاند:
- تسریع در خلق متریالهای PBR: توسعه ابزارهایی برای تولید بافتهای دوبعدی (2D Textures) با حفظ دقت کامل رنگ و نور در هر محیطی
- پیشنمایش محیطهای سهبعدی: دنبالکردن سیستمهای هوش مصنوعی که با دریافت مجموعهای از دستورهای متنی، میتوانند پیشنمایش کاملی از محیطهای سهبعدی ارائه دهند. این امر به هنرمندان اجازه میدهد تا تولید محتوای بازی را با سرعت و دقت بیسابقهای هدایت کنند.

















