فرهنگ سازمانی OpenAI بسیار متفاوت است؛ جایی که ایمیل نقشی ندارد و همهچیز در اسلک جریان دارد. آیا این روش بهروز، بهرهوری را افزایش میدهد؟
به گزارش تکناک، کالوین فرنچاوون، مهندس سابق OpenAI، در گزارشی از تجربه کاری خود در این شرکت گفته است که ایمیل نقشی در ارتباطات داخلی OpenAI برعهده ندارد و تمام فعالیتهای سازمانی ازطریق اسلک انجام میشود. فرنچاوون که از می تا ژوئن ۲۰۲۴ در این شرکت مشغول به کار بوده، در بیانیهای نوشته است که در طول دوران حضورش فقط حدود ۱۰ ایمیل دریافت کرده است.
او هدف خود از نگارش این مطلب را ارائه نگاهی دستاول به فرهنگ سازمانی OpenAI عنوان کرده و گفته است با وجود بحثهای گسترده درباره فعالیتهای این شرکت، اطلاعات مستقیمی از فضای واقعی کار در آن وجود ندارد. به گفته او، Reliance کامل بر اسلک و حذف کامل ایمیل یکی از ویژگیهای غیرمتعارف OpenAI است.
به نقل از بیزینساینسایدر، فرنچاوون تأکید کرده است که گرچه اسلک میتواند بهشدت باعث حواسپرتی شود، با مدیریت درست کانالها و اعلانها، میتوان از آن بهطور موثری بهرهبرداری کرد. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، به وسواس زیاد به ارتباطات دیجیتال شناخته میشود. بنابر گزارشی از نیویورکتایمز که در سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، آلتمن در دوران ریاست خود در Y Combinator نیز توجه زیادی به سرعت پاسخدهی بنیانگذاران به پیامها و ایمیلهایش کرده است.

فرنچاوون در ادامه به جذب مهندسان از شرکت متا اشاره کرده و گفته است که تعداد زیادی از نیروهای فنی از متا به OpenAI منتقل شدهاند. او شباهتهایی میان OpenAI و دوران اولیه متا برشمرده و از آنها بهعنوان شرکتی با اپلیکیشنی پرطرفدار و زیرساختهایی نوپا و تمایل فراوان به پیشرفت سریع یاد کرده است.
در همین حال، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با ارائه پاداشهای چشمگیر تا ۱۰۰ میلیون دلار در تلاش است تا استعدادهای OpenAI را جذب کند. تیم جدید فوق هوش مصنوعی متا اکنون شامل پژوهشگرانی از OpenAI و گوگل و آنتروپیک است. آلتمن در گفتوگویی این ارقام را «دیوانهکننده» توصیف کرده است. در پایان، فرنچاوون و شرکت OpenAI به درخواستهای رسانه بیزینس اینسایدر برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخی ندادهاند.