شوهای یوشیدا، مدیر اجرایی سابق پلیاستیشن، اعلام کرد که اولین بازی کنسول Nintendo PlayStation یک شوتر فضایی دوبعدی بود که تقریباً به مرحله تکمیل رسیده بود.
به گزارش تکناک، داستان همکاری ناموفق بین سونی و نینتندو در توسعه یک درایو دیسک برای SNES بهخوبی مستند شده است؛ پروژهای که در نهایت باعث شد سونی پلیاستیشن را به عنوان یک کنسول مستقل عرضه کند. اما شوهای یوشیدا، مدیر اجرایی سابق پلیاستیشن در مصاحبهای جدید با MinnMax، درباره تجربه اولین اجرای این کنسول صحبت کرده است.
طبق گفتههای یوشیدا، اولین بازی که همه روی این سیستم تجربه کردند، یک شوتر فضایی دوبعدی (یا ۲.۵ بعدی) بود، که از فناوری استریم دیتا از دیسک برای ارائه گرافیکی غنیتر از استانداردهای آن زمان استفاده میکرد.
او این بازی را از نظر جلوههای بصری با عنوان Silpheed مقایسه کرد؛ بازی که توسط Game Arts توسعه یافت و روی Sega Mega CD منتشر شد و از انیمیشنهای پیشپردازششده به عنوان پسزمینههای ویدیویی استفاده میکرد.
یوشیدا اعلام کرد که نام توسعهدهنده یا کارگردان بازی را به یاد نمیآورد، اما احتمال دارد که بازی هنوز در آرشیو سونی روی یک CD ذخیره شده باشد. از آنجایی که کنسول Nintendo PlayStation هرگز به بازار عرضه نشد و تنها یک نمونه اولیه از آن در جهان وجود دارد، صحبتهای یوشیدا یکی از معدود اطلاعاتی است که درباره بازیهای احتمالی این سیستم در دست داریم.
یوشیدا در ادامه صحبتهای خود از رونمایی نینتندو سوییچ ۲ نیز ابراز شگفتی کرد و معتقد است که این معرفی میتوانست بزرگتر و شگفتانگیزتر باشد. او گفت:
«تعجب میکنم که در این معرفی، شگفتی زیادی وجود نداشت. تنها چیزی که واقعاً من را غافلگیر کرد، کنترلر مجهز به ماوس بود.»
همچنین او اشاره کرد که این ماوس میتواند در بازیهای FPS کاربرد داشته باشد، اما امیدوار است که نینتندو از آن به روشهای عجیب، خلاقانه و غیرمنتظره استفاده کند. یوشیدا پیشبینی کرد که در رونمایی کامل نینتندو سوییچ ۲ در آوریل، ویژگیهای جدید و پنهانی از این کنسول فاش خواهد شد.
شوهای یوشیدا ماه گذشته پس از ۳۰ سال همکاری با سونی، این شرکت را ترک کرد. او در مصاحبههای اخیر، درباره دوران کاری خود در پلیاستیشن صحبت کرده و در گذشته گفته بود که PS Vita در مقطعی دارای قابلیتهایی مشابه سوییچ بوده است.