اضافه‌شدن افزونه‌های جدید به نسخه موبایلی فایرفاکس

فایرفاکس موزیلا

کاربران مرورگر فایرفاکس موزیلا در موبایل اکنون می‌توانند افزونه‌های جدیدی را نصب و استفاده کنند. این افزونه‌ها تجربه وب‌گردی آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر بین کاربران است؛ اما برای کاربرانی که به‌دنبال جایگزین هستند، مرورگر فایرفاکس موزیلا گزینه‌ای عالی برای سیستم‌عامل اندروید است. اگر می‌خواهید از افزونه‌های دلخواهتان استفاده کنید، پیشاپیش می‌دانید که کروم برای اندروید از افزونه‌ها پشتیبانی نمی‌کند. با به‌روزرسانی جدید، فایرفاکس بیش از ۴۵۰ افزونه را برای کاربران نسخه پایدار اندروید اضافه کرده است.

آگوست ۲۰۲۳، موزیلا اعلام کرد افزونه‌های سازگار با اندروید مشخص شده‌اند و قبل از پایان سال، به‌صورت عمومی برای کاربران فایرفاکس موزیلا اندروید در‌دسترس قرار خواهند گرفت. حالا بیش از 450 افزونه برای کاربران اندروید منتشر شده است. موزیلا صفحه اختصاصی افزونه‌های اندروید را برای کاربران آماده کرده است تا بتوانند از آنجا افزونه‌های دلخواهشان را مشاهده و به برنامه اضافه کنند. برخی از این افزونه‌های فایرفاکس موزیلا عبارت‌اند از:

  • افزونه Automatic AdSkipper: با رویکردی متفاوت به مسدودسازی تبلیغات، تبلیغات ویدئویی را در وب‌سایت‌ها رد می‌کند.
  • افزونه Dark Reader: حالت تیره را به هر وب‌سایتی اعمال می‌کند.
  • افزونه Tomato Clock: افزونه مدیریت زمان است که با آن می‌توانید در طول روز کار و استراحت کنید.
  • افزونه SingleFile: هر صفحه وب را به‌عنوان فایل HTML تکی ذخیره می‌کند.
  • افزونه Web Archives: به کاربران امکان می‌دهد تا نسخه‌های آرشیو و ذخیره شده صفحات وب را در بسیاری از موتورهای جست‌وجو مشاهده کنند.

فایرفاکس موزیلا برای اندروید زمانی از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کرد؛ اما برنامه بازطراحی‌شده در سال 2020 پشتیبانی گسترده‌تر از افزونه‌ها را حذف کرد. کاربرانی که از نسخه پایدار استفاده می‌کردند، به افزونه‌هایی محدود بودند که قسمتی از برنامه افزونه‌های توصیه‌شده محسوب می‌شدند.

با انتشار این نسخه، فایرفاکس موزیلا اکوسیستم افزونه‌های باز را دوباره به‌ارمغان می‌آورد. اکنون که پایه کاربری گسترده‌تر می‌توانند این درخواست را به توسعه‌دهنده‌های افزونه ارائه دهند، می‌توانید انتظار داشته باشید که افزونه‌های بیشتری برای اندروید در‌دسترس قرار گیرند.

درپایان، باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که کروم و سافاری همچنان بر تمامی مرورگرهای موبایل غلبه دارند؛ بنابراین، هر ارتقا و ویژگی کوچکی که برای مرورگرهای جایگزین در موبایل به‌دست آید، اتفاقی خوشایند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.