گوگل از سال 2021 پشتیبانی از لوگو برندهای تأیید شده را برای سرویس ایمیل خود، Gmail اضافه کرد و در حال حاضر با افزودن یک تیک آبی به ایمیلها در حال پیشروی است.
به گزارش تکناک، سیستم فعلی بر اساس استاندارد Brand Indicators for Message Identification (BIMI) است. در این سیستم، لوگوهای برندها همراه با نام و آدرس ارسال کننده در قسمت آواتار نمایش داده میشوند. به عنوان مثال، بانک آمریکا میتواند به جای یک B ساده، لوگوی خود را با پرچم رسمی خود نمایش دهد.
این سیستم بر اساس تایید قوی با استفاده ازDMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance) و تأیید لوگو با یک VMC، که توسط یک مرجع صدور گواهی معتبر مانند Entrust یا DigiCert صادر می شود، عملیات خود را انجام میدهد.
گوگل (شرکتی آمریکایی فعال در زمینه اینترنت، فناوری و تکنولوژی) در حال حاضر با افزودن تیک برای فرستندگانی که BIMI را پذیرفتهاند، این قابلیت را تقویت میکند تا کاربران بتوانند پیامهای جعلی را از پیامهای اصلی و قانونی تشخیص دهند. این شرکت نحوه نمایش این ویژگی را در نسخه وب دسکتاپ به اشتراک گذاشته است.
این نماد، یک تیک آبی با یک تیک سفید در مرکز است و کاربران میتوانند در نسخه وب منتظر آن باشند. به عنوان مثال، برای Gmail، این نماد نشان میدهد که فرستنده این ایمیل تأیید کرده است که مالک google.com است و لوگوی آن در تصویر پروفایل قابل مشاهده است. بیشتر بدانید.
احراز هویت قوی ایمیل به کاربران و سیستمهای امنیتی کمک میکند تا اسپم را شناسایی و متوقف کنند. همچنین، فرستندگان میتوانند از اعتماد برند خود بهرهبرداری کنند و آن را به نفع خود به کار ببرند. این موضوع باعث افزایش اعتماد به منابع ایمیل میشود و تجربه بهتری برای تمامی مخاطبان فراهم میکند. همچنین، این امر، ایجاد یک اکوسیستم بهتر برای همه را به دنبال دارد.
تیک آبی Gmail از امروز عرضه میشود و در طی روزها یا هفتههای آینده، برای تمامی مشتریان Google Workspace، همچنین مشتریان G Suite Basic و Business قدیمی و همین طور برای کاربران حساب شخصی Google (American multinational technology company) در دسترس خواهد بود.