اولین تبلیغ تلویزیونی تولیدشده با هوش مصنوعی گوگل داستانی خلاقانه و جذاب از قدرت جستوجوی هوشمند و قابلیتهای AI را به تصویر میکشد.
به گزارش تکناک، گوگل از اولین تبلیغ تلویزیونی خود پردهبرداری کرد که از ابتدا تا انتها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد، بهویژه مدل ویدئوساز Veo 3، ساخته شده است. این تبلیغ ۳۰ ثانیهای با عنوان «گریز سریع» (Quick Getaway)، بخشی از کمپین بازاریابی «فقط از گوگل بپرسید» است و قابلیتهای حالت هوش مصنوعی جستوجوی گوگل (AI Overviews) را به تصویر میکشد.
9to5google مینویسد که در این تبلیغ، بوقلمون عروسکی به نام تام با استفاده از اپلیکیشن گوگل روی گوشی اندرویدی، دستوری هوشمندانه را جستوجو میکند: «من باید به جایی با پروازهای مستقیم و بدون روز شکرگزاری بروم… پرواز برای فردا.» هوش مصنوعی گوگل بهسرعت فهرستی از مقاصد مناسب را پیشنهاد میدهد و در صحنههای بعدی، تام را میبینیم که از مزرعه فرار میکند و سوار هواپیما میشود و در نهایت، در کنار استخری در مقصدی گرمسیری استراحت میکند.
کیفیت تولید این ویدئو بهحدی است که الیاف عروسکیبودن شخصیت اصلی با جزئیات دقیق به تصویر کشیده شده است. این تبلیغ از امروز پخش خود را در شبکههای تلویزیونی آغاز کرده است و از روز شنبه به پلتفرمهای دیجیتال و سالنهای سینما نیز راه خواهد یافت. همچنین، گوگل اعلام کرده است که قسمتی با موضوع کریسمس نیز در ادامه این کمپین ساخته و پخش خواهد شد.
نکته مهم این است که نسخه تلویزیونی این تبلیغ، فاقد هرگونه برچسب یا علامتی است که نشان دهد با هوش مصنوعی ساخته شده است. گوگل در گفتوگو با وال استریت ژورنال دلیل این تصمیم را اینگونه توضیح داده است: «مصرفکنندگان به تولید تبلیغ با هوش مصنوعی اهمیتی نمیدهند.» بااینحال، ویدیو بارگذاریشده در کانال رسمی یوتیوب گوگل طبق قوانین این پلتفرم، برچسب افشاگر «محتوای تغییریافته یا مصنوعی» را دارد.

تیم خلاقیت داخلی گوگل (Google Creative Lab) و پساز ارائه طرح اولیه گروه بازاریابی این پروژه را با استفاده از Veo 3 و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی به مرحله تولید رسانده است. گزارشها حاکی از آن است که گوگل بهصورت داخلی از Veo برای ساخت طرحهای مفهومی تبلیغاتی با حضور انسان نیز استفاده میکند؛ اما هنوز تبلیغی را با انسانهای تولیدشده با هوش مصنوعی بهصورت عمومی منتشر نکرده است.

















