گوگل با Engage کاربران را به برنامه‌های نصب‌شده بازمی‌گرداند

Engage

گوگل با ابزار Engage به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با نمایش محتوای جذاب و تبلیغات و پیشنهادهای ویژه، کاربران را به بازگشت به برنامه‌هایشان ترغیب کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2024 که هفته‌ی گذشته برگزار شد، برنامه‌ی جدید خود را برای تبلیغ برنامه‌های اندروید خارج از پلی‌ استور رونمایی کرد. این شرکت قصد دارد با ارائه‌ی محیطی منحصر‌به‌فرد برای نمایش محتوای توسعه‌دهندگان، کاربران را دوباره به تعامل با برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه‌های خود و برنامه‌های جدید ترغیب کند.

تاکنون بیش از 35 شرکت توسعه‌دهنده برای آزمایش این امکانات جدید با گوگل همکاری می‌کنند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به اسپاتیفای، پینترست، تامبلر، تیک‌تاک و شاپیفای اشاره کرد. به‌نقل از تک‌کرانچ، گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد که این SDK جدید Engage نام دارد و فعلاً به‌صورت محدود و با دعوت‌نامه دردسترس است.

این برنامه به گوگل کمک می‌کند تا مأموریت اصلی خود که همان «اتصال مخاطبان مناسب به محتوای مناسب در زمان مناسب است»، گسترش دهد. گوگل می‌گوید توسعه‌دهندگانی که با این SDK ادغام شوند، می‌توانند با نمایش محتوای جذاب و تبلیغات و پیشنهادهای ویژه، کاربران را به بازگشت به برنامه‌هایشان ترغیب کنند.


گوگل در کنفرانس I/O مجموعه‌ای از ویجت‌ها را به‌نمایش گذاشت که به‌نظر می‌رسد با ضربه‌زدن روی آن‌ها، کاربران به کاری خاص در برنامه هدایت می‌شوند. به‌عنوان‌ مثال، ضربه‌زدن روی تصویر کفش ورزشی، کاربر اندروید را به صفحه‌ای در برنامه‌ی خرید می‌برد که می‌تواند خرید را تکمیل کند یا شاید کاربر را برای خرید کالایی ترغیب کند که قبلاً در سبد خریدش ذخیره کرده است.

بااین‌حال، این کفش ورزشی در صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که شامل سایر محصولات قابل‌خرید از برنامه‌های دیگر است. به‌عبارت‌دیگر، به‌نظر می‌رسد به‌جای ویجت‌های اختصاصی برای برنامه‌ای واحد، این سطح جدید ممکن است بتواند محتوای برنامه‌های مشابه را گروه‌بندی کند تا کاربران را به تعامل مجدد و تکمیل فرایند خرید تشویق کند.

شرکت‌های دیگری مانند ردیت و اوبر ایتس (Uber Eats) و اسپاتیفای نیز می‌توانند از این سطح برای کمک به کاربران برای بازگشت به تجربیات خاص مرتبط با آن برنامه‌ها، مانند خواندن و رأی مثبت به پست‌ها، تعامل با فهرست‌های پخش یا ثبت سفارش استفاده کنند.


پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان برای کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری تعامل (Engage SDK) در کنفرانس I/O آغاز شد؛ اما راه‌اندازی تجربه‌ی کاربری آن تا اواخر امسال به‌تعویق افتاده است. Engage SDK یکپارچه‌سازی سمت کاربر با استفاده از رابط‌های برنامه‌نویسی داخلی دستگاه است. گوگل ادعا می‌کند توسعه‌دهندگانی که کار با آن را شروع کرده‌اند، برای راه‌اندازی اولیه به کمتر از یک هفته زمان نیاز دارند.

برخی دیگر از برنامه‌های برتر که در تست Engage SDK شرکت می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • Audible
  • Shein
  • Dunkin
  • Wish
  • Blinklist
  • Wattpad
  • Nextdoor
  • iHeartRadio
  • Pandora
  • Rakuten Kobo
  • Temu
  • YouTube Music
  • Google Maps
  • Chick-fil-A
  • McDonald’s
  • Prime Video
  • Reddit
  • YouTube
  • Uber Eats

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.