گوگل روی قابلیت تأیید هویت وبسایتها و نمایش آنها بههمراه تیک آبی در نتایج جستوجو کار میکند تا کاربران وبسایتهای معتبر را از وبسایتهای جعلی تشخیص دهند.
بهگزارش تکناک، گوگل با بهرهگیری از الگوریتمهای پیشرفته، در حال آزمایش سیستمی برای ارزیابی اعتبار وبسایتها و نمایش نشانههای اعتماد در نتایج جستوجو است. این نشانهها که بهصورت تیک آبی درکنار لینکهای کسبوکارهای معتبر نمایش داده میشوند، براساس دادههای مختلفی همچون اعتبار دامنه و اطلاعات کسبوکار در Merchant Center و بررسیهای دستی تعیین میشوند.
مولی شاهین، سخنگوی امور عمومی گوگل، به ورج گفت:
بهطور منظم ویژگیهایی را آزمایش میکنیم که به خریداران کمک میکند تا کسبوکارهای مطمئن را بهصورت آنلاین شناسایی کنند. درحالحاضر، در حال انجام آزمایشی کوچک برای نشاندادن علامتهای تأیید کنار برخی از کسبوکارها در گوگل هستیم.
یکی از کاربران آزمایشی به نام جی پیترز در طول آزمایش، تیک آبی گوگل را برای وبسایتهای شناختهشدهای مانند مایکروسافت و متا و اپل مشاهده کرده است. این نشاندهندهی موفقیت اولیهی این ویژگی در شناسایی وبسایتهای معتبر است. بااینحال، نتایج آزمایش بهصورت متغیر بوده است و نشان میدهد که ویژگی مذکور هنوز در مرحلهی توسعه و آزمایش قرار دارد.
با قراردادن نشانگر روی تیک آبی گوگل، پنجرهای حاوی توضیحات فنی دربارهی فرایند اعتبارسنجی وبسایت نمایش داده میشود. این فرایند براساس تحلیل دادههای Merchant Center و بررسیهای دستی و تأیید دامنهی وبسایت، صحت و اصالت کسبوکار را تأیید میکند.
آزمایش جدید گوگل در زمینهی نمایش تیک آبی برای وبسایتها، بهعنوان توسعهای از ویژگی BIMI شناخته میشود. این ویژگی با استفاده از الگوریتمهای پیچیده و دادههای ساختاریافته، اعتبار وبسایتها را ارزیابی میکند. درصورت تأیید، علامت آبیرنگ مرتبط را در نتایج جستوجو نمایش میدهد. هنوز جزئیات دقیق این الگوریتمها و نحوهی تعامل آنها با سایر عوامل رتبهبندی جستوجو منتشر نشده است.