توسعهدهندگان GTA 6 با بهرهگیری از فناوریهایی مانند تولید خودکار محیطها و نورپردازی پیشرفته، قصد دارند مرزهای فنی بازیهای جهانباز را جابهجا کنند.
به گزارش تکناک به نقل از وبسایت Gamesradar توسعهدهندگان GTA 6 با بهرهگیری از جدیدترین فناوریها، قصد دارند بازی را به سطحی جدید از واقعگرایی و جزئیات برسانند.
طبق اطلاعاتی که از پروفایل لینکدین یکی از برنامهنویسان اصلی موتور بازیسازی راکستار منتشر شده، این تیم در حال بهبود موتور داخلی RAGE است تا بتواند از تکنیکهای پیشرفتهای مانند نورپردازی پیشرفته و تولید خودکار محیطها و اشیاء استفاده کند.
تولید خودکار (Procedural Generation) یکی از روشهایی است که توسعهدهندگان برای ایجاد تنوع بیشتر در دنیای بازی از آن بهره میبرند. این فناوری به جای طراحی دستی، از الگوریتمها برای تولید اشیاء و محیطهایی با تنوع بالا استفاده میکند.
برای مثال، این روش میتواند به راکستار کمک کند تا از تکرار اشیاء جلوگیری کرده و جزئیاتی مثل درختان، ساختمانها یا آیتمهای کوچک را با تنوع بیشتری در سراسر جهان بازی پخش کند.
هرچند جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از این فناوری در GTA 6 منتشر نشده، این بهروزرسانیها نشان میدهد که راکستار در تلاش است تا مرزهای فنی بازیهای جهانباز را جابهجا کند.
حتی در نسخه بهروزرسانیشده پروفایل لینکدین این برنامهنویس، اشارهای به استفاده از فناوریهای پیشرفته برای نورپردازی و مدیریت حافظه شده که نشان میدهد تیم توسعهدهنده به دنبال ارائه تجربهای واقعگرایانهتر است.
این خبر در کنار اظهارات اخیر یکی از نمایندگان راکستار که وعده داده بود “چیزهایی واقعاً شگفتانگیز” در حال ساخت است، طرفداران را بیش از پیش برای تماشای تریلر بعدی این بازی بزرگ هیجانزده کرده است.