کارگردان بازی Helldivers 2 معتقد است که عناصر DEI در صورت غیرضروری بودن میتوانند تجربه بازی را تحت تأثیر قرار دهند و بازیها باید بر ایجاد لحظات بینظیر تمرکز کنند.
به گزارش تکناک و به نقل از وبسایت Tech4Gamers، مجموعه بازیهای لایو-سرویس سونی در سال گذشته با موفقیتها و شکستهای بسیاری همراه بود. بازی Concord به یکی از بزرگترین ناکامیهای صنعت بازی تبدیل شد و بسیاری دلیل این شکست را تمرکز غیرضروری بر عناصر DEI میدانستند. DEI مخفف سه مفهوم Diversity، Equity و Inclusion است که به ترتیب به معنای تنوع، برابری و شمول هستند.
این اصطلاح به سیاستها و تلاشهایی اشاره دارد که هدف آنها افزایش تنوع فرهنگی، ایجاد برابری در فرصتها و مشارکت بیشتر افراد از گروههای مختلف در محیطهای کاری، آموزشی یا دیگر فضاها است.
اما بازی Helldivers 2، محصول استودیو Arrowhead، نشان داد که این مسیر قابل تغییر است. این بازی موفق شد جوایز بسیاری را از آن خود کند و به دلیل استفاده نکردن از عناصر بحثبرانگیز DEI مورد تحسین قرار گرفت.
Johan Pilestedt، کارگردان استودیو Arrowhead، به تازگی دیدگاه خود را در مورد DEI بیان و عنوان کرد که این عناصر در صورتی که چیزی منحصربهفرد به تجربه بازی اضافه نکنند، میتوانند اثر منفی داشته باشند.
وی در پاسخ به توییتی که از او درخواست شده بود DEI را وارد بازیهای خود نکند، گفت: «بازیها باید درباره خلق لحظات فوقالعاده باشند، همانطور که در گذشته بودند.»
همچنین او تأکید کرد که به برچسبها اهمیتی نمیدهد و اگر بخواهد عناصر DEI را در Helldivers 2 تعریف کند، این مفهوم را به «ترس افراطی بشر از بیگانگان مهاجم» نسبت میدهد.
کارگردان Helldivers 2 اعلام کرد که توسعهدهندگان باید بهجای وارد کردن بیانیههای سیاسی معاصر، روی ساخت «بازیهای عالی» تمرکز کنند. اظهارات Pilestedt به سرعت در فضای مجازی بازتاب یافت و واکنشهای متفاوتی را برانگیخت.
برخی از کاربران با حمایت از این رویکرد، معتقد هستند که تمرکز بازیها باید روی سرگرمی باشد، در حالی که دیگران این اظهارات را مورد انتقاد شدید قرار دادند.
اگرچه سخنان Johan Pilestedt جنجالآفرین شده است، اما موفقیت بازی Helldivers 2 نشان میدهد که تمرکز بر ارائه تجربهای لذتبخش، بدون اضافه کردن عناصر غیرضروری، میتواند باعث موفقیت شود.