شرکت هوندا در نمایشگاه تجاری موتورسیکلت EICMA امسال از یک موتورسیکلت الکتریکی عملکردی به نام EV Fun Concept رونمایی کرده است.
به گزارش تکناک، حضور هوندا در عرصه موتورسیکلتهای الکتریکی دوچرخ، محدود به اسکوترها و موتورهای یکبار مصرف بوده، اما قرار است این موضوع با عرضه این موتورسیکلت جدید تغییر کند.
این موتورسیکلت همراه با موتور V3 بزرگ و سوپرشارژر الکتریکی در میلان معرفی شد. اما EV Fun Concept تنها وسیله الکتریکی معرفی شده در این نمایشگاه نبود و یک اسکوتر الکتریکی به نام EV Urban Concept با طراحی مشابه نیز رونمایی شد.
این دو موتورسیکلت دارای مشخصات قابل توجهی هستند، به ویژه EV Fun Concept که طراحی آن شبیه به یک موتورسیکلت اسپرت بدون کاور با خطوط نرم و منحنی و سیستم تعلیق یکطرفه است.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی هوندا، EV Fun Concept قرار است عملکردی در سطح موتورسیکلتهای میانوزن داشته باشد. به این معنی که به احتمال زیاد شتابی معادل موتورسیکلتهای ۶۵۰ سیسی خواهد داشت.
به احتمال زیاد این موتورسیکلت یک رقابت جدی با هوندا CBR650R خواهد داشت.
شرکت هوندا اعلام کرده است که این موتورسیکلت باتری ثابت خواهد داشت و باتری قابل تعویض ندارد.
این تصمیم با توجه به تمام مزایای باتری قابل تعویض، کمی عجیب به نظر میرسد. اما یکی از مزایای باتری ثابت این است که به هوندا اجازه میدهد باتری را به طور بهینه در فضای موجود در دو موتورسیکلت قرار دهد.
خوشبختانه، هوندا هر دو موتورسیکلت الکتریکی خود را طوری طراحی کرده است که با شارژرهای CCS2 سازگار هستند. یعنی شما میتوانید از بیشتر ایستگاههای شارژ سریع برای شارژ هوندا e-moto خود استفاده کنید.
اگر یک وسیله نقلیه الکتریکی دیگر هم داشته باشید و شارژر سریع در مکان مناسبی نصب کرده باشید، خرید یک هوندا EV Fun Concept برای شما هزینه اضافی نخواهد داشت.
با توجه به رقبا، برد ۱۰۰ کیلومتر زیاد به نظر نمیرسد. حتی مدلهایی مانند BMW CE 04 بیشتر از این برد دارند، اما آنها دارای باتریهای بزرگتری نیز هستند.
این باتری که مشخصات آن هنوز اعلام نشده است، به احتمال زیاد کوچک خواهد بود تا موتورسیکلت و اسکوتر الکتریکی را تا حد امکان سبک کند. این واقعیت که هوندا شارژ سریع را برای این دو کانسپت فعال کرده است، این احتمال را تأیید میکند.
موتورسیکلت الکتریکی EV Fun Concept هوندا دارای آویز یکطرفه با سیستم انتقال نیرو از طریق کمربند، کالیپرهای ترمز رادیالی در جلو و فورکهای معکوس در جلو است.
همچنین هوندا تکنولوژی متصل را در این موتورسیکلت ارائه خواهد داد، به طوریکه اپلیکیشن گوشی هوشمند میتواند به موتورسیکلت متصل شود تا اطلاعاتی در مورد موتور، باتری و وضعیت کلی موتورسیکلت ارائه دهد.
از طرف دیگر، EV Urban Concept یک اسکوتر الکتریکی است که به نظر میرسد تحت تأثیر مدل BMW CE 04 قرار گرفته باشد.
این اسکوتر به بخش اسکوترهای الکتریکی که قرار است به زودی وارد نمایندگیها شوند، اضافه میشود و حتی Harley با مدل Livewire خود به این موج در حال افزایش پیوسته است.
هر دوی این کانسپتهای الکتریکی گواهی بر تعهد هوندا به الکتریکیسازی، پایداری محیط زیست و رویکرد نوآورانه به حمل و نقل شهری هستند.
شرکت هوندا با برنامهریزی برای الکتریکی کردن کامل خط تولید موتورهای دوچرخ خود تا دهه ۲۰۴۰، اهداف بلندی برای دستیابی به کربنخنثی در تمامی محصولات خود تا سال ۲۰۵۰ تعیین کرده است.
این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ مدل موتورسیکلت الکتریکی در سطح جهانی معرفی کند و سال ۲۰۲۵ فقط آغاز این سفر بلندپروازانه است.
دیدگاهها 1