سباستین کالمبا، کارگردان بازی The Witcher 4، اعلام کرده است که تمام شخصیتهای غیرقابلبازی (NPC) این عنوان دارای داستانهای مستقل و رفتارهایی واقعی خواهند بود که حس زندگی و روایت شخصی را به آنها القا میکند.
به گزارش تکناک و به نقل از Tech4Gamers، نمایش The Witcher 4 در مراسم The Game Awards 2024 یکی از لحظات برجسته این رویداد بود. تریلر سینمایی و گرافیک زیبای این بازی توجه بسیاری را به خود جلب کرد، اما تغییر قهرمان بازی به سیری باعث واکنشهای متفاوتی از سوی مخاطبان شد؛ که خود CD Projekt Red نیز انتظار آن را داشت. با وجود این، اعلام ساخت این بازی باعث افزایش 71 درصدی ارزش سهام این استودیو در سال گذشته شد.
سباستین کالمبا در مصاحبهای جزئیات بیشتری از NPCهای بازی فاش کرده و گفته است:
«ما این اصل را داریم که هر NPC در The Witcher 4 طوری طراحی شود که انگار داستان زندگی خودش را دارد تا سطح جدیدی از واقعگرایی را به بازی اضافه کند.»
طبق توضیحات او، تیم توسعه تلاش میکند تا تجربهای بینظیر و غوطهورکننده در تعامل با NPCها ارائه دهد. نمونهای از این تلاش را میتوان در تریلر معرفی بازی مشاهده کرد؛ جایی که مردم دهکده Stormford دختری کوچک را مجبور به دعا در جنگل میکنند تا اینکه سیری او را از چنگال یک هیولا نجات میدهد.
البته برخی کاربران معتقد هستند که این صحبتها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و باید با دیده شک به آن نگاه کرد، بهویژه که بازی The Witcher 4 به تازگی وارد مراحل تولید شده است و به احتمال زیاد سالها تا انتشار آن فاصله داریم.
همچنین گزارشهایی وجود دارد که CDPR قصد دارد از تکرار مشکلات مربوط به انتشار Cyberpunk 2077 جلوگیری و بازی را بهینهتر عرضه کند. به همین دلیل، احتمال دارد نسخهای برای Xbox Series S منتشر نشود.