طراحی جدید رابط کاربری اینستاگرام با جابهجایی ریلز و پیام مستقیم (DM) آزمایش میشود و قرار است تجربه کاربران را با تمرکز بیشتر بر ویدئوهای کوتاه متحول کند.
به گزارش تکناک، اینستاگرام آزمایش طراحی جدید رابط کاربری خود را در هند و کرهجنوبی آغاز کرده است. در این نسخه آزمایشی، صفحه ریلز بهعنوان نخستین بخش اپلیکیشن در معرض دید کاربران قرار میگیرد. این تغییرات برای اولین بار پساز رونمایی اپلیکیشن آیپد اینستاگرام در اوایل ماه جاری مطرح شد. در طراحی جدید، بخش استوریها همچنان در بالای صفحه باقی مانده است؛ اما دکمه پیام مستقیم (DM) به نوار ناوبری در مرکز منتقل و برگه ریلز به جایگاه دوم جابهجا شده است. کاربران میتوانند با کشیدن صفحه میان برگهها حرکت کنند.

تککرانچ مینویسد که برگه Following نیز در کنار ریلز قرار گرفته است و سه گزینه فید در اختیار کاربران میگذارد: بخش All برای نمایش پستها و ریلز پیشنهادی از حسابهای دنبالشده و بخش Friends برای محتوا از دوستان مشترک و گزینه Latest برای مشاهده جدیدترین پستها و ریلز. به گفته اینستاگرام، تغییرات جدید فعلاً با گروه محدودی از کاربران درحال آزمایش است؛ اما هدف شرکت انتشار جهانی این طراحی در آینده نزدیک خواهد بود.
طراحی جدید رابط کاربری اینستاگرام در شرایطی صورت میگیرد که هفته گذشته این شبکه اجتماعی اعلام کرد شمار کاربران فعال ماهانه خود را به بیش از ۳ میلیارد نفر رسانده است. شرکت متا نیز روز دوشنبه تأکید کرد که بخش زیادی از این رشد بهدلیل استقبال گسترده از ویدئوهای کوتاه است؛ ویدئوهایی که در پلتفرمهای مختلف این شرکت بیش از ۴/۵ میلیارد بار بازنشر میشوند. همین مسئله باعث شده است تا ریلز و پیام مستقیم نقش پررنگتری در طراحی جدید رابط کاربری اینستاگرام پیدا کنند.