اینستاگرام ازاینپس فقط محتوای حسابهای تأییدشده را نمایش میدهد و برای حذف تبلیغات از کاربران هزینه دریافت میکند.
بهگزارش تکناک، مشابه سایر پلتفرمهایی مانند X و تلگرام، متا اکنون به کاربران اعلام کرده است که میتوانند با پرداخت هزینه، حسابشان را رسمی و تأیید و ویژگیهای اضافی در فیسبوک و اینستاگرام را فعال کنند.
بهنوشتهی 9to5mac، متا برای متقاعدکردن افراد بیشتر برای پرداخت هزینه سرویس Meta Verified، روی گزینهی جدیدی کار میکند که به کاربران اجازه میدهد تا فقط محتوای حسابهای تأییدشده را ببینند.
آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، در مصاحبه با The Verge اعلام کرده است که این پلتفرم در حال آزمایش سوئیچی است که پستها را در فید فیسبوک فیلتر میکند و فقط محتوای حسابهای تأییدشده را نمایش میدهد.
کاربران این فیلتر جدید را در منویی پیدا خواهند کرد که امکان تغییر بین فید دنبالشوندهها و موردعلاقهها را برای آنان فراهم میکند. موسری معتقد است که این سوئیچ برای خالقان و برندها امکان بیشتری برای دیدهشدن بهارمغان میآورد. آدام موسری افزود:
در حال بررسی این موضوع بهعنوان کنترلی جدید برای افراد و راهی برای کشف کسبوکارها و سازندهها هستیم.
درحالحاضر، جزئیاتی از تعداد افرادی که به سوئیچ جدید برای فیلترکردن پستها ازطریق حسابهای تأییدشده دسترسی دارند، وجود ندارد. ازآنجاکه این ویژگی در دست آزمایش است، احتمال دارد قبل از عرضه برای همه کاربران در اینستاگرام کنار گذاشته شود.
گفتنی است ایدهی اصلی پشت این فیلتر، قانعکردن بیشتر کاربران Instagram (photo and video sharing social network owned by Meta Platforms) برای پرداخت به خدمات تأییدشدهی متاست. در ایالات متحدهی آمریکا، هزینهی این سرویس ۱۱.۹۹ دلار در ماه است و زمانیکه از طریق برنامههای iOS یا اندروید مشترک شوید، باید ۱۴.۹۹ پرداخت کنید. کاربرانی که برای Meta Verified هزینه پرداخت میکنند، شناسهای دولتی برای تأیید هویت خود میتوانند ارسال و تیک آبی دریافت کنند.
تجربهی بدون آگهی اینستاگرام
در تلاشی دیگر برای افزایش درآمد شرکت، متا قصد دارد طرح اشتراک دیگری راهاندازی کند که باعث حذف تبلیغات از اینستاگرام و فیسبوک میشود. این طرح ابتدا برای کاربران در اروپا منتشر میشود؛ زیرا مقررات جدید اتحادیهی اروپا متا را مجبور میکند تا قبل از جمعآوری دادههای کاربر برای ارائهی تبلیغات شخصیشده، رضایت کامل وی را جلب کند.
با انجام این کار، متا به مردم امکان میدهد تا از برنامههای خود بدون جمعآوری دادهها و بدون آسیبرساندن به درآمد شرکت استفاده کنند؛ درحالیکه با اجازهدادن به متا برای جمعآوری دادههایشان، همچنان این گزینه وجود خواهد داشت که از هر دو پلتفرم بهرایگان استفاده کنند.
این طرح با هزینهای درحدود ۱۷ دلار در ماه عرضه خواهد شد و نمیتوان با اطمینان کامل گفت که آیا Meta Verified شامل آن خواهد شد یا خیر. ایلان ماسک نیز قصد دارد کاری مشابه با X انجام دهد؛ زیرا کدهای موجود در برنامههای تلفنهمراه این پلتفرم، لایههای جدیدی از اشتراک X Premium را نشان میدهد که به کاربران اجازه میدهد تا تبلیغات را حذف کنند.
آیا شما کاربران تکناک حاضرید برای حذف تبلیغات از شبکههای اجتماعی هزینه پرداخت کنید؟ دیدگاه خود را با ما در بخش نظرات بهاشتراک بگذارید.