در میان افزایش نارضایتی مصرفکنندگان بهدلیل مشکلات بیثباتی که پردازندههای نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل با توان ۶۵ وات و بالاتر را تحتتأثیر قرار داده، این شرکت احتمال فراخوان آنها را رد کرد.
بهگزارش تکناک، خرابیها و بیثباتیها و مشکلات عملکرد موجود در پردازندههای نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل، بسیاری از مصرفکنندگان را بهطرز تحملناپذیری آزار میدهد. دراینمیان، استودیوهای بازی و خردهفروشان و حتی متخصصان این حوزه با ابراز نارضایتی از این مشکل وارد عمل شدهاند.
Wccftech مینویسد که پاسخ تیم آبی به این مشکل، آن را پیچیدهتر از همیشه کرده است و بهنظر میرسد پاسخهای جدید شرکت به پرسشهای مطرحشده نشان میدهد که اینتل نهتنها سردرگم است؛ بلکه سهلانگاری نیز میکند.
ابتدا با مطرحشدن این پرسش که «آیا اینتل قصد دارد فراخوانی انجام دهد یا خیر؟»، تیم آبی بهطور مستقیم شایعات را رد و ادعا کرده است که ضرر تجاری نخواهد کرد. اینتل برای توقف فروش پردازندههای نسل ۱۳ و ۱۴ برنامهریزی نکرده است و فراخوانی را نیز در دستورکار ندارد.
با پرسیدن دربارهی فرایندهای RMA و خدماترسانی، اینتل بازهم از اظهارنظر خودداری کرد و حتی زحمت پاسخدادن به ردکردنهای اخیر RMA در تراشههای ناپایدار را به خود نداد. دربارهی پایان یا حداقل کاهش مشکل مذکور، اینتل نشان داد که مطمئن است وصلهی میکروکد آینده راهحلی مؤثر خواهد بود و احتمالاً مشکل را پایان خواهد داد.
پردازندههای جدید نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل با وصلههای میکروکد عرضه خواهند شد؛ بااینحال، کاربران فعلی باید پس از از دردسترسبودن، آنها را ازطریق بهروزرسانی بایوس پیادهسازی کنند. تیم آبی پاسخ نداد که خدمات گارانتی را برای واحدهای تحتتأثیر تمدید خواهد کرد یا خیر. همچنین، دربارهی فرایند RMA عمومی موردنیاز برای بازگرداندن پردازندههای تحتتأثیر مشکل بیثباتی اظهارنظر نکرد.
این موضوع نشان میدهد که یا اینتل مشتریان خود را در خلأ رها کرده یا شرکت ممکن است راهنمای دقیقی برای رسیدگی به همهی مشکلات ارائه کند. امیدواریم که احتمال دوم درست باشد.
مصرفکنندگان از نحوهی برخورد اینتل با این مشکل در تمام این مدت بسیار شگفتزده شدهاند. تیم آبی درخواستهای RMA را رعایت نمیکند و با وجود نزدیکشدن رسانههای مستقل به آن، سعی میکند به هر طریق ممکن آنها را کنار بزند.