شرکت Lightricks ابزار LTX Studio را رونمایی کرد

LTX Studio

شرکت Lightricks ابزار فیلم‌سازی جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی LTX Studio را برای تولید کلیپ کوتاه مبتنی‌بر هوش مصنوعی رونمایی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت Lightricks، سازنده‌ اپلیکیشن‌های محبوب Facetune و Videoleap، ابزار فیلم‌سازی مبتنی‌بر هوش مصنوعی LTX Studio را معرفی کرد. این استودیو به طراحان و سازندگان محتوا از مرحله‌ ایده‌پردازی تا ساخت کلیپ کوتاه با هوش مصنوعی برای درک چگونگی پیشرفت خط داستانی کمک می‌کند.

تک‌کرانچ می‌نویسد که LTX Studio ابزاری مبتنی‌بر وب است که در‌حال‌حاضر کاربران را برای ثبت‌نام در لیست انتظار دعوت می‌کند. این شرکت قصد دارد ابزار یادشده را ماه آینده به‌رایگان در‌اختیار عموم کاربران قرار دهد و در‌حال‌حاضر، برنامه‌ای برای دریافت هزینه از کاربران ندارد.

LTX Studio چگونه کار می‌کند؟

خالقان محتوا ابتدا می‌توانند ایده خود را تایپ کنند تا LTX Studio با استفاده از دستور، فیلم‌نامه و استوری‌برد و شخصیت‌ها را برای آن‌ها ایجاد کند.

این استوری‌برد صحنه‌های مختلف را به چندین نما تقسیم می‌کند. کاربران می‌توانند صحنه‌ها را با صدور دستور به‌منظور تغییر سبک (مانند انیمه یا سینمایی) و تنظیمات آب‌و‌هوا و مکان اصلاح کنند. معمولاً هر نما فقط چند ثانیه طول می‌کشد و امکاناتی مانند زوایای دوربین، مقیاس حرکت، جلوه‌های ویژه و دیالوگ‌های شخصیت را در‌اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ابزار از Shot Editor نیز بهره می‌برد که امکان بازنام‌گذاری نما و تغییر تنظیمات فریم، مقیاس حرکت، حرکت دوربین، مدت‌زمان و صدا را برای شما فراهم می‌کند.

کاربران می‌توانند از‌طریق بخش جداگانه‌ای برای شخصیت‌ها، شخصیت‌ها را به کل مفهوم اضافه و حذف یا اصلاح کنند. Lightricks بر این باور است که LTX Studio برای حرفه‌ای‌ها، مانند فیلم‌سازان و افراد درگیر در پیش‌تولید و آژانس‌های تبلیغاتی مناسب است.

LTX Studio از مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی مختلف برای بخش‌های مختلف فرایند خلق ایده، از‌جمله مدل اختصاصی تبدیل متن به ویدئو خود شرکت استفاده می‌کند. بااین‌حال، همه‌چیز مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیست. این شرکت برای موسیقی پس‌زمینه از تأمین‌کنندگان شخص ثالث استفاده می‌کند؛ زیرا معتقد است که هوش مصنوعی هنوز موسیقی پس‌زمینه باکیفیتی تولید نمی‌کند.

نظرسنجی سال گذشته این شرکت نشان داد که ۶۲ درصد از کاربران در‌حال‌حاضر از نوعی محصول مبتنی‌بر هوش مصنوعی تولیدکننده محتوا استفاده می‌کنند. به‌همین‌دلیل، Lightricks درست مانند سایر شرکت‌های خلاقانه‌ تولیدکننده‌ محصولات مانند Adobe و Canva، روی ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی تمرکز کرده است.

Lightricks در حال تجمیع محصولات خود است

Lightricks در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌های زیادی برای ویرایش عکس و ویدئو منتشر کرده است؛ اما سال گذشته، ادغام ویژگی‌هایی از محصولات خود مانند Beatleap (برای ریمیکس ویدئوها) و Motionleap (برای انیمیشن عکس‌ها) و Filtertune (برای ایجاد ظاهری خاص) در محصولات پرچم‌دارش مانند Facetune و Photoleap و Videoleap را شروع کرد. در‌حالی‌که برخی از برنامه‌های مجزای دیگر همچنان وجود دارند، شرکت یادشده روی توسعه بیشتر محصولات پرفروش خود تمرکز کرده است.

Lightricks برخی از محصولاتش را نیز کنار گذاشته است. در سال ۲۰۲۲، این شرکت از ستاره تیک‌تاک، چارلی دآملیو و خانواده‌اش حمایت مالی کرد. در آن زمان، Lightricks با این خانواده وب‌سایتی به نام The247 را راه‌اندازی کرد. همچنین سرویس لینک-این-بایو به نام LinkInBio را بنیان نهاد. هر دو محصول اکنون متوقف شده‌اند.

در گذشته، این شرکت برنامه‌های متمرکز بر مصرف‌کننده می‌ساخت؛ اما اکنون در حال متنوع‌سازی محصولاتش است. سال گذشته، Lightricks پلتفرم Popular Pays را خرید؛ پلتفرمی که برندها را به تولیدکنندگان محتوا وصل می‌کند. همچنین، با راه‌اندازی استودیو LTX، به‌دنبال ارائه خدمات به افراد حرفه‌ای‌تر است.

Lightricks در سال ۲۰۲۱ با رهبری Insight Partners مبلغ ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه‌ جذب کرد؛ اما اعلام کرد که مسیرش را از استارت‌آپ صرفاً مصرف‌کننده تغییر خواهد داد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از کارکنانش را تعدیل کرد؛ اما فعلاً قصد ندارد دیگر نیروهایش را تعدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.