کاربران شبکه اجتماعی حرفهای لینکدین (LinkedIn) تمایل چندانی به استفاده از پیشنهادهای هوش مصنوعی برای ویرایش پستهای خود نشان ندادهاند.
به گزارش تکناک، رایان روزلنسکی، مدیرعامل لینکدین در گفتوگو با بلومبرگ اعلام کرد که کاربران این پلتفرم استفاده از هوش مصنوعی را به طور کلی پذیرفتهاند، اما پیشنهادهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای ارتقای پستها با استقبال چشمگیری روبهرو نشده است.
او عنوان کرد: «صادقانه بگویم، این قابلیت به اندازهای که تصور میکردم محبوبیت پیدا نکرده است.» روزلنسکی دلیل این موضوع را در تفاوت ماهیت لینکدین با سایر شبکههای اجتماعی دانست و تصریح کرد: «در لینکدین سطح استاندارد برای انتشار پست بسیار بالاتر است، چرا که این پلتفرم در واقع رزومه آنلاین شما میباشد.»

او همچنین خاطرنشان کرد که کاربران در لینکدین نگران پیامدهای منفی استفاده از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی هستند. مدیرعامل لینکدین عنوان کرد: «اگر در پلتفرمهایی مانند ایکس یا تیکتاک به دلیل پستهای هوش مصنوعی بازخواست شوید، شاید چندان مهم نباشد، اما اگر در لینکدین چنین اتفاقی بیفتد، واقعاً میتواند به توانایی شما در ایجاد فرصتهای اقتصادی آسیب بزند.»
با وجود این، روزلنسکی به رشد چشمگیر مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی در لینکدین اشاره کرد. او گفت که طی یک سال گذشته تعداد فرصتهای شغلی نیازمند مهارتهای هوش مصنوعی شش برابر شده است و کاربران نیز بیست برابر بیش از گذشته این مهارتها را به پروفایلهای خود اضافه کردهاند.
مدیرعامل لینکدین اذعان کرد که خود او هم برای بهبود کیفیت ارتباطات کاری از هوش مصنوعی بهره میبرد. او توضیح داد: «هر بار قبل از اینکه ایمیلی برای مدیرم، ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) بفرستم، دکمه کوپایلت را میزنم تا مطمئن شوم که لحن پیامم به اندازه کافی هوشمندانه است.»