شرکت Magic Story پلتفرم رسانهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را برای اینکه کودکان قهرمان داستانهای جادویی شخصی خود شوند راهاندازی کرد.
به گزارش تکناک، این پلتفرم که به کودکان در قالب کتابهای شخصیسازیشده، ویدیوهای انیمیشنی، داستانهای دیجیتال خواندنی و موسیقی دسترسی میدهد، با هدف افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس در آنها طراحی شده است.
اریک اوبر و الکس هاوکینز، بنیانگذاران Magic Story، تجربه خود را در صنعت فیلمهای انیمیشن به همراه تخصص خود در حوزه فناوری و روانشناسی در این پروژه گردآوردهاند.
اریک اوبر، مدیرعامل Magic Story در بیانیهای گفت: «داستانها قدرتی دارند که میتوانند نحوه دید کودکان به خود و دنیای اطراف را تغییر دهند. با امکان اینکه کودکان بتوانند قهرمان داستانهای خود باشند، ما به والدین محتوایی ارائه میدهیم که باعث تقویت اعتماد به نفس و رشد کودکان آنها میشود. Magic Story تنها یک سرگرمی نیست، بلکه ابزاری برای شکوفایی هر کودک است.»
پلتفرم Magic Story با ارائه ۲۴ داستان در شش دسته مختلف، که شامل موضوعات آموزشی و رشد فردی است، کتابهای خود را به صورت جلد سخت و نرم عرضه میکند.
همچنین کاربران میتوانند این داستانها را در اپلیکیشن Magic Story، که برای دستگاههای iOS و Android موجود است، مطالعه کنند.
سرویس اشتراکی Magic Story Plus نیز به خانوادهها دسترسی به اپلیکیشن موبایل، نسخههای دیجیتالی داستانها، یک اعتبار داستان دیجیتالی شخصیسازی شده در هر ماه، دسترسی به کتابخانه موسیقی Magic Story و امکان ساخت آواتار اختصاصی از روی عکس را فراهم میکند. همچنین مشترکان از تخفیف در چاپ کتابهای جلد سخت و نرم بهرهمند میشوند.
الکس هاوکینز، مدیر خلاقیت Magic Story، در این زمینه بیان کرد: «Magic Story با آوردن داستانگویی با کیفیت هالیوودی به خانهها، به خانوادهها کمک میکند. استفاده ما از هوش مصنوعی به شیوهای اخلاقی، ماجراجوییهای شخصیسازی شدهای را خلق میکند که به کودکان کمک میکند چالشها را تجسم کنند و خودباوری مثبت را در خود پرورش دهند.»
شرکت Magic Story با حمایت سرمایهگذاری از Point72 Ventures و The House Fund، برای گسترش فعالیتهای خود و ارائه محتوای آموزشی و رشد محور در حوزه کودکان، ۴ میلیون دلار جذب سرمایه کرده است.
این شرکت، خود را جایگزینی معنادار برای سرویسهای استریم سنتی مانند Netflix و Youtube میداند و هدف آن ارائه محتوایی است که علاوه بر سرگرمی، یادگیری و اعتماد به نفس را در کودکان پرورش دهد.
گزارشها نشان میدهد که مشتریان میتوانند از همین امروز برای استفاده آزمایشی رایگان ۳۰ روزه در این پلتفرم ثبتنام کنند و کتابهای جلد سخت یا نرم خود را سفارش دهند.
برای دریافت کتابها تا کریسمس، سفارشها باید تا ۱۳ دسامبر ثبت شوند. بنیانگذاران Magic Story تجربه کار در Sony Pictures را با پروژههایی مانند Spider-Man و The Polar Express دارند و دارای تخصص ویژهای در مهندسی نرمافزار، خلاقیت و روانشناسی هستند.
اریک اوبر در ایمیلی به GamesBeat توضیح داد که الهامبخش Magic Story، تجربه شخصی او به عنوان پدر دو دختر بوده است.
اوبر در این باره عنوان کرد: «بزرگترین ترس من این است که آنها را برای آینده آماده نکنم. به شخصه خود من هر روز با چالشهای ناشی از محتوای دیجیتالی نامناسب و تأثیرات منفی شبکههای اجتماعی مواجه هستم. من و الکس علاقه مشترکی به ترکیب خلاقیت و فناوری داریم. با تخصص خود در انیمیشن سهبعدی و هنر دیجیتال و با ظهور هوش مصنوعی، از این فرصت برای ارائه تولیدات با کیفیت هالیوودی به خانوادهها در سراسر جهان هیجانزده شدیم تا به آنها کمک کنیم داستانهای خود را روایت کنند و برای فرزندان خود الهامبخش باشند.»
به گفته اوبر، Magic Story از پلتفرمی مبتنی بر هوش مصنوعی چندوجهی استفاده میکند، که بهترین مدلهای هوش مصنوعی باز و بسته را در حوزههای زبان، گفتار، دیداری، تصویر و ویدیو یکپارچه میسازد.
او تصریح کرد: «تکنولوژی ما با همکاری عوامل هوش مصنوعی مختلفی از جمله نویسندگان داستان، انیماتورها و کارگردانان، محتوای کاملاً شخصیسازی شده و با کیفیت حرفهای تولید میکند. این عوامل هوش مصنوعی نقشهای سنتی داستانگویی و تولید را شبیهسازی میکنند و فرایند تولید محتوا را به شیوهای منحصربهفرد ارتقا میدهند.»
اوبر همچنین تأکید کرد که Magic Story برای اطمینان از ایمنی کودکان از مدلهای بزرگ زبان (LLMs) و دیگر تکنولوژیهای هوش مصنوعی استفاده کرده است و با ایجاد یک محیط امن در Magic Story از ایجاد محتوای نامناسب جلوگیری میکند.
او در این زمینه گفت: «تیمهای انسانی نیز در مراحل کنترلی ایمنی و کیفیت هوش مصنوعی نقش دارند و اعتماد و ایمنی، ارکان اصلی برند ما هستند و آنها را بسیار جدی میگیریم.»
اوبر همچنین گفته است که والدین و سرپرستان، مشتریان اصلی Magic Story هستند و محتوا توسط آنها انتخاب میشود تا محتوای غنی و مناسبی در اختیار کودکان قرار گیرد.
این رویکرد به والدین امکان میدهد تا کنترل بیشتری بر داستانهایی داشته باشند که کودکان آنها تجربه میکنند، همچنین محتوای متناسب با نیازهای هر کودک فراهم میشود.
شرکت Magic Story علاوه بر وبسایت، به صورت کتابهای جلد سخت و نرم نیز ارائه میشود و اپلیکیشنهای موبایل آن برای iOS و Android به زودی عرضه خواهند شد.
هزینه اشتراک این سرویس ماهانه ۱۵ دلار میباشد و یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه نیز برای کاربران جدید در نظر گرفته شده است.
دیدگاهها 1