متا قصد دارد عینک هوشمند واقعیت افزوده واقعی خود را که با اسم رمز اوریون (Orion) شناخته میشود، پاییز امسال در رویداد Meta Connect رونمایی کند.
بهگزارش تکناک، متا عینک واقعیت افزوده اوریون را بهزودی عرضه میکند. این محصولی جداگانه از عینک هوشمند Ray-Ban Meta و هدستهای Meta Quest است. محصول اول درحالیکه از برخی از ویژگیهای هوش مصنوعی صوتی چندحالته و یک دوربین برخوردار است، هیچ عنصر بصری واقعیت افزودهای ندارد. در همین حال، هدستهای Meta Quest نیز عمدتاً برای بازیهای VR و تعدادی از تجربیات واقعیت ترکیبی استفاده میشوند.
ظاهراً آنچه عینکهای اوریون را به دستگاههای «واقعی» واقعیت افزوده تبدیل میکند، این است که آنها ازنظر فنی پیشرفتهتر با عنصر بصری هستند. گزارشها نشان میدهد که فشار داخلی زیادی در شرکت متا برای داشتن نسخه نمایشی باکیفیت از این عینک وجود دارد و برخی از کارمندان این شرکت نمونههای اولیه پیشرفته محصول یادشده را آزمایش کردهاند.
بهنقل از Business Insider، بااینحال، بهنظر نمیرسد که عینکهای اوریون هنوز برای عرضه به عموم مردم آماده باشند. این رسانه ادعا میکند که حتی اگر این عینکها در Meta Connect بهنمایش گذاشته شوند، برای عموم دردسترس نخواهند بود.
سال گذشته، شایعاتی شنیده میشد مبنیبر اینکه سال 2024 زمانی است که متا برای عرضه داخلی عینکها برنامهریزی کرده و سال ۲۰۲۷ را برای عرضه عمومی آنها در نظر گرفته است. قبلازآن، بهاحتمال زیاد شاهد نسل سوم عینکهای هوشمند Ray-Ban در سال 2025 خواهیم بود که با «نوار رابط عصبی» بهعنوان دستگاه ورودی همراه است.
هر نسخه نمایشی احتمالاً راهی برای جلب توجه مردم به آن چیزی است که در آینده خواهد آمد. بااینحال، فقط فناوری نیست که قبل از اینکه همه با عینکهای هوشمند روی صورت پرسه بزنند، باید تکامل یابد؛ بلکه هنجارهای فرهنگی نیز باید سازگار شوند. بههمیندلیل، شرکتهایی مانند متا و اپل با محصولات واقعیت ترکیبی خاصتری ظاهر میشوند.
یکی از دلایلی که بهنظر میرسد عینکهای هوشمند Ray-Ban Meta عملکرد موفقی خواهد داشت، این است که آنها در فرم فاکتوری آشنا هستند و جایگاههای خاصی مانند تولید محتوا را بهطور شگفتانگیزی بهخوبی پر میکنند.