متا در حال آزمایش کامنتهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در اینستاگرام است. این قابلیت به کاربران امکان میدهد تا با استفاده از مدلهای هوش مصنوعی، پیشنهادات متنی برای کامنتها دریافت کنند و تعامل در پستها را بهبود بخشند.
به گزارش تکناک، این ویژگی که با عنوان «Write with Meta AI» شناخته میشود، یکی دیگر از تلاشهای این شرکت برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرمهای خود به شمار میرود.
تککرانچ مینویسد که در سالهای اخیر، متا امکانات متعددی بر پایه هوش مصنوعی به اپلیکیشنهای خود افزوده است. از جمله این اقدامات، طراحی شخصیتهای مجازی مجهز به پروفایلها و ویژگیهای شخصیتی منحصربهفرد بود که در نهایت به دلیل بازخوردهای منفی کنار گذاشته شدند. اکنون این شرکت در گامی تازه، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید کامنتها در اینستاگرام را هدف گرفته است؛ اقدامی که احتمالاً با واکنشهای متفاوتی از سوی کاربران روبهرو خواهد شد.
براساس گزارش Jonah Manzano، کاربر فعال شبکه اجتماعی X که معمولاً قابلیتهای جدید را رصد میکند، ویژگی جدید متا به کاربران امکان میدهد با استفاده از Meta AI، پیشنهادهایی برای نوشتن کامنت زیر پستهای دیگران دریافت کنند. این قابلیت بهصورت یک آیکون مداد در کنار نوار نوشتن کامنت ظاهر میشود و با لمس آن، کاربر میتواند فرآیند دریافت پیشنهاد را آغاز کند. در این مرحله، Meta AI تصویر موجود در پست را تحلیل کرده و سه پیشنهاد برای کامنتنویسی ارائه میدهد.

برای نمونه، در صورتی که عکس موردنظر مربوط به فردی در حال لبخند زدن و نشان دادن علامت تأیید در اتاق نشیمن باشد، Meta AI ممکن است پیشنهادهایی مانند «چیدمان اتاق نشیمن بامزه»، «فضای دنج و دلنشین رو دوست دارم» یا «مکان فوقالعادهای برای عکاسی» ارائه کند. اگر کاربر از این گزینهها رضایت نداشته باشد، امکان دریافت پیشنهادهای جدید نیز وجود دارد.
سخنگوی متا در گفتوگو با وبسایت TechCrunch اعلام کرده است: «ما بهطور منظم ویژگیهای بیشتری را برای استفاده از Meta AI در اپلیکیشنهای خود آزمایش میکنیم. این ابزار، علاوه بر بخش پیامهای خصوصی، در قسمتهایی مانند کامنتها، فید، گروهها و جستجو نیز در دسترس کاربران خواهد بود تا تجربهای سرگرمکننده و مفیدتر برای آنها فراهم شود.»
اگرچه متا جزئیاتی درباره زمانبندی عرضه گسترده این قابلیت ارائه نکرده، اما اشاره کرده که سال گذشته ویژگی مشابهی برای تولید کامنتها با هوش مصنوعی را در فیسبوک آزمایش کرده بود.
با این حال، بسیاری از کاربران نسبت به این قابلیت دید مثبتی ندارند و معتقدند که کامنتهای واقعی و انسانی، ارزش بیشتری نسبت به پیشنهادهای ماشینی دارند. برخی نیز اضافه شدن هوش مصنوعی به فضای گفتگو در اینستاگرام را عاملی برای کاهش اصالت و افزایش تصنعی بودن این شبکه اجتماعی میدانند.
در حال حاضر، مشخص نیست که متا چه زمانی یا حتی آیا تصمیم دارد این ویژگی را بهطور رسمی و گسترده منتشر کند. اما آنچه واضح است، تلاش مستمر این شرکت برای ادغام بیشتر قابلیتهای هوش مصنوعی در تجربه کاربری پلتفرمهای خود است؛ حتی اگر این روند با مخالفتهایی همراه باشد.