بنابر تازهترین گزارشها، متا بهطور خودکار همه حسابهای کاربری نوجوانان در اینستاگرام و فیسبوک را در محدودترین تنظیمات کنترل محتوا قرار میدهد.
بهگزارش تکناک، متا قصد دارد نوع محتواهایی که نوجوانان میتوانند در حسابهای اینستاگرام و فیسبوکشان ببینند، محدود کند. این حسابها بهطور خودکار محتواهای مضر مانند پستهای مربوط به خودکشی و خشونت تصویری و اختلالات تغذیه را محدود خواهند کرد.
این تغییرات در حالی اتفاق میافتند که متا بهدلیل ادعاهایی مبنیبر مضربودن سرویسهایش برای نوجوانان با انتقادهایی مواجه شده است.
اگرچه متا درحالحاضر این نوع محتوا را به نوجوانان در ریلز و اکسپلور پیشنهاد نمیدهد، تغییرات جدید بدینمعنی است که این نوع محتوا دیگر در فید و استوریها نمایش داده نخواهد شد؛ حتی اگر دنبالکنندگان فرد نوجوان آنها را بهاشتراک گذاشته باشد.
متا به این نکته اشاره میکند که اگرچه اینستاگرام و فیسبوک به کاربران اجازه میدهند تا محتواهایی درباره مشکلات خود درزمینه خودکشی و خودآزاری و اختلالات تغذیه را بهاشتراک بگذارند، سیاست این شرکت آن است که محتواهای یادشده را توصیه نکند و دسترسی به آن را سختتر کند.
اکنون، زمانیکه کاربران در جستوجوی واژههای مرتبط با این موضوعات باشند، متا پنهان کردن نتایج مرتبط و نمایش منابع تخصصی برای کمک در این زمینه را شروع میکند. متا میگوید که درحالحاضر نتایج جستوجوی واژههای مرتبط با خودکشی و خودآزاری را پنهان میکند و در حال گسترش این حفاظت است.
علاوهبراین، متا بهطور خودکار همه حسابهای کاربری نوجوانان در اینستاگرام و فیسبوک را در محدودترین تنظیمات کنترل محتوای قرار میدهد. این تنظیمات بهطور خودکار برای نوجوانان جدیدی اعمال میشود که به پلتفرمها ملحق میشوند؛ اما اکنون نوجوانانی که از این برنامهها استفاده میکنند، نیز این تنظیمات را خواهند داشت.
کنترلهای پیشنهاد محتوا که در اینستاگرام به نام Content Control و در فیسبوک به نام Reduce شناخته میشوند، بهگونهای طراحی شدهاند که دسترسی کاربران به محتوا یا حسابهای بالقوه حساس را در مکانهایی مانند جستوجو و اکسپلور سختتر کنند.
تغییرات جدید باعث میشود که متا اعلامیههای جدیدی ارسال کند تا نوجوانان را به بهروزرسانی تنظیمات خود برای حفظ حریم خصوصی بیشتر در پلتفرمها تشویق کند. متا میگوید این بهروزرسانیها در هفتههای آینده برای همه حسابهای کاربری نوجوانان منتشر خواهد شد.
شایان ذکر است که متا قرار است در 31 ژانویه درکنار X (توئیتر سابق)، اسنپ، تیکتاک و دیسکورد در مجلس سنا درباره ایمنی کودکان شهادت دهد. انتظار میرود اعضای کمیته از مدیران ارشد این شرکتها درباره ناتوانی پلتفرمهایشان در حفاظت از کودکان در فضای آنلاین سوالاتی کند.
تغییرات یادشده در حالی اتفاق میافتند که بیش از 40 ایالت در حال دادخواست علیه متا هستند و ادعا میکنند که خدمات این شرکت به مشکلات روانی کاربران جوان کمک میکند.
طبق ادعای این دادخواست، در دهه گذشته، متا واقعیتهای روانی و اجتماعی نسلی از جوانان آمریکایی را بهطور عمده تغییر داده است و از فناوریهای قدرتمند و بیسابقهای برای جذب و مشغولکردن و درنهایت بهدامانداختن جوانان و نوجوانان استفاده میکند. این دادخواست متا را به بیتوجهی به خطرهای جدی بهمنظور تبلیغ محصولات خود برای کسبوکار متهم میکند.