متا در حال عرضه ابزار هوش مصنوعی AI Studio است که به کاربران اجازه می دهد نسخه های هوش مصنوعی از خود را در اینستاگرام ،واتساپ، مسنجر و وب ایجاد کند.
به گزارش سرویس هوش مصنوعی تکناک،هدف از ساخت این ابزار این است که سازندگان و صاحبان مشاغل از این پروفایل های هوش مصنوعی برای ارتباط با دنبال کنندگان خود به نمایندگی از آنها استفاده کنند. آنها قادر خواهند بود مستقیماً با انسان ها در رشته های چت صحبت کنند و به نظرات در حساب کاربری نویسنده خود پاسخ دهند
متا می گوید کاربران اینستاگرام در ایالات متحده می توانند از طریق وب سایت آن یا با شروع یک “چت هوش مصنوعی” جدید به طور مستقیم در اینستاگرام، کار خود را با AI Studio آغاز کنند.
این شرکت در یک پست وبلاگی در روز دوشنبه نوشت:
«سازندگان محتوا میتوانند هوش مصنوعی خود را بر اساس مواردی مانند محتوای اینستاگرام، موضوعاتی که باید از آنها اجتناب شود و لینکهایی که میخواهند به اشتراک بگذارند، شخصی سازی کنند».
این پست ادامه می دهد که سازندگان محتوا می توانند مواردی مانند پاسخ های خودکار از هوش مصنوعی خود را تنظیم کنند و مشخص کنند که با کدام حساب های کاربری خاص مجاز به تعامل است.
AI Studio همچنین امکان ایجاد شخصیتهای کاملاً جدید هوش مصنوعی را برای کاربران فراهم میکند که میتوان آنها را در سراسر برنامههای متا پیادهسازی کرد. در اینجا، متا به دنبال رقابت با استارتآپهایی مانند Character.AI و Replika است، جایی که مردم قبلاً با چتباتهای موضوعی صحبت میکردند و حتی به آنها علاقهمند میشدند. متا مانند فروشگاه GPT سفارشی OpenAI، نیز شخصیتهای هوش مصنوعی را که کاربران برای دیگران ساختهاند، به نمایش میگذارد.
AI Studio متا، فراتر از ارائه امکانات به خالقان محتوا، به هر کاربری این فرصت را میدهد تا شخصیتهای هوش مصنوعی سفارشی خود را بسازد. این شخصیتها میتوانند در موضوعات خاصی چت کنند، میمها بسازند، یا حتی مشاوره دهند و توسط مدل جدید Llama 3.1 پشتیبانی میشوند. کاربران میتوانند خروجیهای چتبات خود را با دیگران به اشتراک گذارند و ببینند که چه تعداد نفر از آنها استفاده میکنند، اگرچه اجازه دسترسی به تعاملات کاربران دیگر با چتباتهای خود را ندارند.
اولین تجربهی متا در این زمینه، ایجاد نسخههای هوش مصنوعی از تعداد محدودی از افراد مشهور بود، که در ظاهر شبیه به خود این افراد بودند اما دارای نامها و شخصیتهای متفاوتی بودند. متا اعلام کرد که این رویکرد را به دلیل نگرانیها در مورد احتمال اظهارنظرهای مشکلدار توسط نسخههای هوش مصنوعی افراد مشهور به کار گرفته است، که میتوانست نمایندگی نامناسبی از همتایان انسانیشان باشد.
این مشکلات حتی با وجود کنترلهای پیشرفتهای که در AI Studio اعمال شده بودند، همچنان وجود داشت. این موقعیتها نشاندهندهی چالشهایی است که با استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا مواجه هستیم.
به نظر میرسد که شرکت متا به خطرات پیشرو در این زمینه آگاه است. این شرکت اعلام کرده است که پروفایلهای هوش مصنوعی، در هر محیطی که نمایش داده میشوند، به صورت واضح برچسبگذاری میشوند تا کاربران بتوانند تشخیص دهند که با یک نمایه هوش مصنوعی روبرو هستند. همچنین، متا یک دفترچه راهنما برای توسعهدهندگان ارائه داده که جزئیات بیشتری درباره فرآیند ساخت هوش مصنوعی در آن آمده است.
به نظر میرسد که مسئولیت تعیین موضوعاتی که هوش مصنوعی نباید در مورد آنها صحبت کند، بر عهده سازندگان است. به عنوان مثال، یکی از سوالاتی که هوش مصنوعی نباید به آن پاسخ دهد این است: «آیا باید در ارز دیجیتال سرمایهگذاری کنم؟»..
استودیو هوش مصنوعی متا، فراتر از ارائه امکانات به توسعهدهندگان، به هر کاربری این فرصت را میدهد تا شخصیتهای هوش مصنوعی سفارشی خود را بسازد. این شخصیتها میتوانند در موضوعات خاصی چت کنند، میمها بسازند، یا حتی مشاوره دهند و توسط مدل جدید Llama 3.1 پشتیبانی میشوند. کاربران میتوانند خلاقیتهای چتبات خود را با دیگران به اشتراک گذارند و ببینند که چه تعداد نفر از آنها استفاده میکنند، اگرچه اجازه دسترسی به تعاملات کاربران دیگر با چتباتهای خود را ندارند.
این چتباتهای جدید، تاکتیکی دیگر از متا هستند تا کاربران را با توسعه دسترسی به این فناوری در برنامههای خود و استفاده بیشتر و مداومتر از هوش مصنوعی ترغیب کند.