مایکروسافت با هدف ارتقای سطح پشتیبانی از کاربران خود، ربات چت جدیدی به نام «پشتیبان مجازی» (Support Virtual Agent) را برای Xbox معرفی کرد.
به گزارش سرویس فناوری تکناک، این ربات که به هوش مصنوعی مجهز است، به کاربران امکان میدهد تا مشکلات و نیازهای پشتیبانی خود را با سهولت و سرعت بیشتری حل کنند.
به گزارش مایکروسافت، کاربران Xbox Insiders اکنون میتوانند به وبسایت رسمی پشتیبانی Xbox به نشانی support.xbox.com مراجعه کنند و از این ربات جدید استفاده نمایند.
در این سیستم جدید، کاربران پس از ورود به صفحه «تماس با ما» میتوانند از طریق وارد شدن به حساب کاربری خود که در برنامه Xbox Insider ثبت کردهاند، به ربات پشتیبان مجازی دسترسی پیدا کنند.
این قابلیت از امکان ارسال سؤالات به صورت متنی یا صوتی پشتیبانی میکند، که باعث تسهیل در تعامل با پشتیبانی میشود.
ربات پشتیبان مجازی، که به سیستم هوش مصنوعی قدرتمندی متصل است، به اطلاعات جامع بخشهای پشتیبانی دسترسی دارد و با استفاده از پردازش زبان طبیعی، پاسخهای مرتبط و دقیق را به کاربران ارائه میدهد.
این ویژگی به کاربران کمک میکند تا مشکلات و سؤالات خود را به زبان ساده مطرح کنند و سریعتر به پاسخ برسند. البته این قابلیت در حال حاضر فقط برای کاربرانی که در ایالات متحده ساکن هستند و زبان دستگاه خود را روی انگلیسی تنظیم کردهاند، در دسترس خواهد بود.
در صورتی که ربات نتواند مشکلات کاربران را به طور کامل حل کند، کاربران میتوانند درخواست اتصال به یکی از نمایندگان زنده پشتیبانی مایکروسافت را بدهند.
مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که دو نسخه مختلف از این ربات پشتیبانی مجازی در طول دوره آزمایشی عرضه خواهد شد و کاربران Xbox Insiders قادر خواهند بود به صورت آزادانه بین این دو نسخه جابهجا شوند، اگرچه تاکنون جزئیاتی درباره تفاوتهای این دو نسخه منتشر نشده است.
این شرکت بیان کرده که نظرات و بازخوردهای کاربران Xbox Insiders در این مرحله آزمایشی از اهمیت ویژهای برخوردار است و تمام بازخوردهای دریافتی به منظور بهبود عملکرد ربات پشتیبان مجازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
کاربران میتوانند با استفاده از دکمههای «لایک» یا «دیسلایک» که در کنار هر پاسخ نمایش داده میشود، نظر خود را اعلام کنند، یا از طریق گزینه «بازخورد بدهید» که در پایین صفحه قرار دارد، بازخورد بیشتری ارائه دهند.
معرفی ربات پشتیبانی مجازی Xbox از سوی مایکروسافت، بخشی از تلاشهای این شرکت برای ارائه خدمات پشتیبانی بهتر و سریعتر به کاربران خود است و انتظار میرود با تکمیل این دوره آزمایشی، تجربهای جامعتر و بهینهتر در اختیار کاربران جهانی Xbox قرار گیرد.
انتشار این قابلیت از امروز برای کاربران Xbox Insiders به صورت آزمایشی آغاز شده است و انتظار میرود که به زودی در دسترس عموم قرار گیرد.