پتنت جدید مایکروسافت برای نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی

آژانس ثبت اختراع آمریکا (USPTO) اخیراً پتنت جدیدی از مایکروسافت منتشر کرده است که سیستمی از نوتیفیکیشن‌های سفارشی شبکه‌های اجتماعی را براساس میزان تعامل آن‌ها توصیف می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در حال توسعه سیستمی برای برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی به‌منظور ارسال نوتیفیکیشن است؛ اما آن‌ها بر‌اساس اینکه گیرنده چقدر با محتوای منتشرکننده تعامل داشته باشد، سفارشی می‌شوند. تاریخ انتشار سند ۲۲ صفحه‌ای ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ است؛ اگرچه مایکروسافت اولین‌بار در دسامبر ۲۰۲۲ برای آن درخواست داده بود.

حال این سؤال مطرح می‌شود که سیستم مذکور واقعاً چه کاری انجام می‌دهد؟ وقتی افراد را در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و ایکس و یوتیوب دنبال می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که از جدیدترین پست اینستاگرام یا توییت یا ویدئو طولانی آن‌ها مطلع شوید. با روش جدید مایکروسافت، این سیستم منسوخ در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا  همه روی تمام این نوتیفیکیشن‌های «پست جدید» کلیک نمی‌کنند.

مایکروسافت می‌خواهد این روش را حذف کند. حتی اگر این حساب‌ها را دنبال کرده یا مشترک آن‌ها شده باشید، این سیستم فقط درصورتی اعلان‌ها را برایتان ارسال می‌کند که به‌طور فعال با محتوای ارائه‌شده تعامل داشته باشید (مانند کلیک و لایک و تماشای محتوا)؛ در‌غیر‌این‌صورت، فقط گه‌‌گاه اعلان‌هایی برای شما فرستاده می‌شود؛ بنابراین، اگر تولیدکننده محتوا هستید، از این اطلاعات برای ایجاد محتوایی که مخاطبانتان واقعاً دوست دارند، می‌توانید بهتر استفاده کنید.

این روش از سیستم امتیازدهی‌ای به نام Rafinity استفاده می‌کند. این سیستم میزان احتمال تعامل تولیدکننده محتوا با نوتیفیکیشن را اندازه‌گیری می‌کند؛ آن‌هم زمانی که بیننده با محتوای او تعامل برقرار می‌کند‌. سپسU این سیستم توصیه‌های محتوا را برای تولیدکنندگان هدایت می‌کند تا آنان بدانند کدام محتوا بیشترین تعامل را دریافت می‌کند.

این روش تا حدودی شبیه کاری است که یوتیوب با اجازه‌دادن به شما برای دریافت نوتیفیکیشن‌های «همه» یا «شخصی‌سازی‌شده» انجام می‌دهد؛ اما تفاوت در این است که خود سیستم درباره شدت این نوتیفیکیشن‌ها تصمیم می‌گیرد.

دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا این پتنت را درست مانند پتنت سیستمی که جست‌وجوی تصویر معکوس بینگ را هوشمندتر می‌کند، به مایکروسافت اعطا کرده است‌. بنابراین، ممکن است به‌زودی آن را در عمل ببینیم.

درپایان، باید به این موضوع اشاره کنیم از‌آنجا‌که اکثر برنامه‌های بزرگ شبکه‌های اجتماعی به‌جز لینکدین و اسکایپ متعلق به مایکروسافت نیستند، ممکن است مجبور شوند با شرکت‌های دیگر همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.