مایکروسافت چت‌بات هوش مصنوعی جدیدش را به ایکس‌باکس می آورد

کارکنان ایکس‌باکس در حال آزمایش نوعی چت‌بات هوش مصنوعی هستند که می‌تواند به پرسش‌های پشتیبانی و بازپرداخت بازی‌ها کمک کند.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در‌حال‌حاضر چت‌بات جدیدی را برای ایکس‌باکس آزمایش می‌کند که برای خودکارسازی امور پشتیبانی کاربرد دارد.

این غول فناوری نرم‌افزاری در حال آزمایش شخصیت هوش مصنوعی تجسم‌یافته است که هنگام پاسخ به پرسش‌های پشتیبانی Xbox فعال می‌شود. این چت‌بات بخشی از تلاش بزرگ‌تر مایکروسافت برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در پلتفرم و سرویس‌های Xbox است.

به‌نقل از ورج، این چت‌بات هوش مصنوعی به اسناد پشتیبانی مایکروسافت برای شبکه و اکوسیستم Xbox متصل است و می‌تواند به سؤالات جواب دهد و حتی بازپرداخت بازی‌ها را از وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت پردازش کند.

مایکروسافت اخیراً آزمایش چت‌بات ایکس‌باکس خود را گسترش داده است که نشان می‌دهد این نمونه اولیه «نماینده مجازی پشتیبانی ایکس‌باکس» ممکن است روزی به سؤالات پشتیبانی برای همه کاربران Xbox پاسخ دهد. مایکروسافت وجود این چت‌بات را تأیید کرده است.

نمونه اولیه چت‌بات Xbox مایکروسافت بخشی از تلاش گسترده‌تر در بخش بازی‌های مایکروسافت برای آوردن ویژگی‌ها و ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی به پلتفرم ایکس‌باکس و ابزارهای توسعه‌دهندگان است.

همچنین، مایکروسافت در حال تلاش برای افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی به محتوای بازی و عملیات بازی و پلتفرم و دستگاه‌های ایکس‌باکس است. این شامل آزمایش دارایی‌ها و محتوای تولید‌شده با هوش مصنوعی برای بازی‌ها و آزمایش بازی با هوش مصنوعی و شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) است که مایکروسافت قبلاً با Inworld برای توسعه آن‌ها همکاری کرده است.

افزون‌براین، مایکروسافت در حال بررسی ساخت Copilotهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای کارهای ایمنی و تعدیل، از‌جمله تعدیل محتوا در پلتفرم ایکس‌باکس و کمک به فرایندهای اجرا و تجدیدنظر است. ردموندی‌ها در حال بررسی چگونگی افزودن دستیارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی به بازی‌ها نیز هستند تا راه‌هایی برای کمک به بازیکنان در حین بازی ارائه دهند.

کارکنان ایکس‌باکس تاکنون به‌طور علنی تلاش‌های گسترده‌تر در‌زمینه هوش مصنوعی برای بخش بازی‌های مایکروسافت را تأیید نکرده‌اند. بخشی از این موضوع به‌دلیل احتیاط شرکت در جهت‌گیری برداشت‌ها درباره هوش مصنوعی در بازی است.

در اوایل سال جاری، مدیران اجرایی مایکروسافت در جلسه‌ای با حضور همه کارکنان Xbox، چشم‌اندازی با عنوان «ایکس‌باکس در همه‌جا» را تشریح کردند که در آن «نوآوری هوش مصنوعی» به‌عنوان بخش مهم این هدف، درکنار اکوسیستم دستگاه‌های ایکس‌باکس و پلتفرمی قرار گرفت که به بازیکنان امکان می‌دهد تا در هر جایی بازی کنند.

فقط چند روز پس از آن جلسه، مایکروسافت نسل بعدی کنسول Xbox را رونمایی کرد. سارا باند، رئیس بخش ایکس‌باکس، قول داد که این کنسول بزرگ‌ترین جهش فنی‌ای باشد که تاکنون در یک نسل از سخت‌افزار مشاهده شده‌ است.

دراین‌میان، سونی نیز خود را برای عرضه کنسول PS5 Pro در اواخر سال جاری آماده می‌کند. این کنسول از فناوری PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR)، تکنیک ارتقای تصویر شبیه به DLSS انویدیا یا FSR ای‌ام‌دی، پشتیبانی می‌کند.

ارتقای تصویر با هوش مصنوعی در کنسول‌ها به‌طور گسترده مانند نسخه‌های کامپیوتری بازی‌ها استفاده نشده است. با‌این‌حال، به‌زودی بازی Immortals of Aveum اولین بازی کنسولی خواهد بود که از پشتیبانی نسل سوم FSR ای‌ام‌دی با قابلیت تولید فریم بهره می‌برد.

مایکروسافت دوست ندارد از هیچ‌کدام از تلاش‌های ارتقای تصویر با هوش مصنوعی سونی عقب بماند. این شرکت به‌طور مداوم در حال فکر‌کردن به استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌ها است؛ اما به‌احتمال زیاد اولین ظهور آن به‌طور پیشرفته‌ای نخواهد بود که در‌حال‌حاضر به‌صورت داخلی درباره‌اش بحث می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.