• صفحه اصلی
  • همه اخبار
  • تبلیغات تکناک
  • درباره ما
  • تماس با ما
اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران
  • فناوری
    • اخبار هوش مصنوعی
    • رباتیک
    • اینترنت و شبکه
    • شبکه های اجتماعی
    • هوافضا
    • معماری
    • ورزش
    • رویداد ها
    • دوربین دیجیتال
  • کامپیوتر و موبایل
    • موبایل و تبلت
    • لپ تاپ و کامپیوتر
    • اپلیکیشن موبایل
    • نرم افزار
    • سخت افزار
    • ساعت هوشمند
    • مانیتور
    • اسپیکر و هدفون
    • سیستم عامل موبایل
    • سیستم عامل کامپیوتر
  • نقد و بررسی
    • بررسی موبایل و تبلت
    • کنسول بازی
    • بررسی لپ تاپ و کامپیوتر
    • قطعات کامپیوتر
    • نرم افزار
    • بررسی اسپیکر و هدفون
    • بررسی ساعت هوشمند
  • آموزش
    • سیستم عامل موبایل
    • سیستم عامل کامپیوتر
    • آموزش هوش مصنوعی
    • سخت افزار
  • اخبار ارز دیجیتال
    • قیمت لحظه ای ارز دیجیتال
    • ماشین حساب ارز دیجیتال
    • آموزش ارز دیجیتال
  • علمی
    • سلامت و پزشکی
    • انرژی
    • فیزیک
    • شیمی
    • نجوم
    • ورزش
    • محیط زیست
    • باستان شناسی
  • کسب و کار
    • شرکت ها
    • بورس
    • مدیریت(پروژه، کسب و کار، منابع انسانی)
    • استارتاپ ها
    • دولت الکترونیک
    • رویداد کسب و کار
  • وسائل نقلیه
    • خودرو
    • دوچرخه
    • موتور سیکلت
    • قطار
    • هواپیما
  • بازی و سرگرمی
    • کنسول بازی های کامپیوتری
    • بازی های کامپیوتر
    • بازی کنسول
    • بازی موبایل
    • فیلم و سریال
  • چند رسانه ای
    • عکس
    • ویدئو
  • اخبار داخلی
    • دانش بنیان
    • دولت الکترونیک
    • رویداد داخلی
    • بازار
    • دانشگاه
No Result
مشاهده تمامی نتایج
اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران
  • فناوری
    • اخبار هوش مصنوعی
    • رباتیک
    • اینترنت و شبکه
    • شبکه های اجتماعی
    • هوافضا
    • معماری
    • ورزش
    • رویداد ها
    • دوربین دیجیتال
  • کامپیوتر و موبایل
    • موبایل و تبلت
    • لپ تاپ و کامپیوتر
    • اپلیکیشن موبایل
    • نرم افزار
    • سخت افزار
    • ساعت هوشمند
    • مانیتور
    • اسپیکر و هدفون
    • سیستم عامل موبایل
    • سیستم عامل کامپیوتر
  • نقد و بررسی
    • بررسی موبایل و تبلت
    • کنسول بازی
    • بررسی لپ تاپ و کامپیوتر
    • قطعات کامپیوتر
    • نرم افزار
    • بررسی اسپیکر و هدفون
    • بررسی ساعت هوشمند
  • آموزش
    • سیستم عامل موبایل
    • سیستم عامل کامپیوتر
    • آموزش هوش مصنوعی
    • سخت افزار
  • اخبار ارز دیجیتال
    • قیمت لحظه ای ارز دیجیتال
    • ماشین حساب ارز دیجیتال
    • آموزش ارز دیجیتال
  • علمی
    • سلامت و پزشکی
    • انرژی
    • فیزیک
    • شیمی
    • نجوم
    • ورزش
    • محیط زیست
    • باستان شناسی
  • کسب و کار
    • شرکت ها
    • بورس
    • مدیریت(پروژه، کسب و کار، منابع انسانی)
    • استارتاپ ها
    • دولت الکترونیک
    • رویداد کسب و کار
  • وسائل نقلیه
    • خودرو
    • دوچرخه
    • موتور سیکلت
    • قطار
    • هواپیما
  • بازی و سرگرمی
    • کنسول بازی های کامپیوتری
    • بازی های کامپیوتر
    • بازی کنسول
    • بازی موبایل
    • فیلم و سریال
  • چند رسانه ای
    • عکس
    • ویدئو
  • اخبار داخلی
    • دانش بنیان
    • دولت الکترونیک
    • رویداد داخلی
    • بازار
    • دانشگاه
No Result
مشاهده تمامی نتایج
اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران
تک ناک پیشنهاد سردبیر

8 فرودگاه خطرناک جهان را بشناسید

سهیلا محمدی نوشته شده توسط سهیلا محمدی
یکشنبه 13 خرداد 1403 - 09:05
در پیشنهاد سردبیر, علمی
خطرناک‌ ترین فرودگاه‌‌ های دنیا
کپی لینکاشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این ۸ فرودگاه، جزء خطرناک‌‌ترین فرودگاه های دنیا هستند، که تنها گروهی منتخب از خلبانان امکان استفاده از آنها را دارند.بیایید نگاهی به آنها داشته باشیم.

به گزارش تک‌ناک، با وجود ترس رایج از پرواز، امّا حمل و نقل هوایی، ایمن‌ترین روش جابه‌جایی است و هر روز ده‌ها هزار هواپیما در سراسر جهان سفر می‌کنند. بر اساس گزارش ایمنی انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۲۲، احتمال وقوع یک حادثۀ بزرگ تجاری هوایی در حدود یک در ۶ میلیون است.

در حقیقت، این گزارش نشان داد که در سال ۲۰۲۲ تنها پنج حادثۀ مرگبار در میان ۳۲.۲ میلیون پرواز تجاری رخ داده است. این رکورد چشمگیر به لطف تمرکز بیشتر بر ایمنی هواپیمایی در طول دهه‌ها به دست آمده است.

به خصوص، طراحی و موقعیت فرودگاه، عوامل اصلی خطرناک بودن این صنعت حمل و نقل است. اکثر فرودگاه‌های مسافربری دارای زیرساخت‌های محکمی مانند ابزار کمک بصری و هشداردهنده هستند، که خلبانان را از آنچه در داخل و اطراف فرودگاه می‌گذرد آگاه می‌کند.

همچنین باندهای فرودگاه معمولاً با دستورالعمل‌های واضح برای هدایت و توقف هواپیما آسفالت می‌شوند. اگرچه گزارش‌های تصادف در فرودگاه‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که هنوز در مورد ایمنی روی زمین کارهای زیادی باید انجام شود.

با وجود تمام این تمهیدات، هنوز مکان‌هایی وجود دارند که از نظر فناوری بسیار ابتدایی هستند و برای بلند شدن و فرود آمدن هواپیما به حدی خطر دارند که به تعداد انگشت شماری از خلبانان برای پرواز در شرایط سخت اعتماد می‌شود و مهارت آنها باید مورد تشویق قرار گیرد.

در اینجا به هشت مورد از چالش برانگیزترین و خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان برای هدایت هواپیما اشاره می‌کنیم:

فهرست مطالب

  • فرودگاه بارا در اسکاتلند
  • فرودگاه بین‌المللی Paro در بوتان
  • فرودگاه بین المللی Juancho E Yrausquin در کارائیب هلند
  • باند فرودگاه Phoenix در قطب جنوب
  • فرودگاه بین‌المللی Toncontin در هندوراس
  • فرودگاه بین‌المللی Princess Juliana در سنت مارتن
  • فرودگاه Tenzing-Hillary(فرودگاه لوكلا) در نپال

فرودگاه بارا در اسکاتلند

Barra Airport

فرودگاه بارا در یک جزیرۀ کوچک در سواحل غربی اسکاتلند در منطقه‌ای به نام جزایر بارا و واترزای واقع شده است. به دلیل دور افتاده بودن منطقه و تقاضای کم، فرودگاه فقط یک برج مراقبت و یک ترمینال کوچک دارد، امّا فضایی برای باند واقعی در آن دیده نمی‌شود.

به جای آن، هواپیماها در سه باند مثلثی شکل از شن و ماسه در امتداد آب ساحل تراگ مور فرود می‌آیند، که به هواپیماها اجازه می‌دهد با توجه به باد در هر جهتی فرود بیایند.

فرودگاه بارا تنها فرودگاهی با پروازهای برنامه‌ریزی شده است که هواپیماها روی شن فرود می‌آیند، امّا این موضوع پرواز به آنجا را بسیار دشوار می‌کند.

بر اساس گفتۀ فوربس، باندهای فرودگاه تنها 1.5 متر بالاتر از سطح دریا هستند و در هنگام مد کامل به طور کامل ناپدید می‌شوند، بنابراین خلبانان باید نسبت به شرایط آب و هوایی غیرمنتظره و تغییر شرایط جزر و مد هوشیار باشند.

لوگان‌ایر تنها شرکت هواپیمایی است که به طور منظم به بارا خدمات رسانی می‌کند. این شرکت از هواپیمای ساخت کانادا به نام دی هاویلند کانادا دی اچ سی-۶ توئین اوتر استفاده می‌کند، که به طور ویژه برای زمین‌های ناهموار و باندهای کوتاه ساخته شده است.

فرودگاه بین‌المللی Paro در بوتان

Paro International Airport

فرودگاه بین‌المللی  Paro در بوتان یکی از پیچیده‌ترین فرودگاه‌های جهان از نظر موقعیت جغرافیایی است.

این فرودگاه که در دره‌ای میان قله‌های ۱۸۰۰۰ فوتی و درختان جنگلی انبوه قرار دارد، شاید فقط 10 خلبان برای پرواز به داخل و خارج از آن آموزش دیده‌ باشند و پروازها فقط در ساعات روز مجاز است.

بر اساس گفتۀ فوربس، چند عامل باعث می‌شود که نزدیک شدن به این فرودگاه خطرناک باشد، از جمله چرخش تند ۴۵ درجه‌ای به سمت باند که خلبانان حتی تا لحظاتی قبل از فرود به روی باند نمی‌توانند آن را ببینند.

همچنین باند فرودگاه با تنها ۶۵۰۰ فوت بسیار کوتاه است، به این معنی که هواپیماهای بدنه باریکی که از فرودگاه رفت و آمد می‌کنند باید با پارامترهای سرعت و ارتفاع به صورت دقیق عمل کنند. علاوه بر این، فرودگاه فاقد سیستم راداری است تا کمک‌کننده برای هدایت آنها باشد، بنابراین خلبانان باید به چشمان و آموزش خود تکیه کنند.

فرودگاه بین المللی Juancho E Yrausquin در کارائیب هلند

Juancho E Yrausquin Airport

کوتاه‌ترین باند فرودگاه تجاری جهان در جزیرۀ کارائیب هلند سابا قرار دارد. با تنها پنج مایل مربع مساحت برای حرکت و چند منطقۀ مسطح، باند و آسفالت این فرودگاه فقط حدود یک چهارم مایل در حدود 1300 فوت طول امتداد دارد.

ترکیب باند کوتاه با صخره‌های کوهستانی، یعنی حاشیۀ خطا بسیار  زیاد است و دقت خلبان برای جلوگیری از شیرجه رفتن هواپیما به انتهای باند و سقوط در اقیانوس، کلیدی است.

مشابه فرودگاه Paro، فقط تعدادی از خلبانان آموزش دیده برای پرواز به داخل و خارج از Saba وجود دارند. تنها شرکت هواپیمایی با پروازهای برنامه‌ریزی شده Winair مستقر در سنت مارتن است، که از یک فروند دی هاویلند کانادا DHC-6 Twin Otter استفاده می‌کند.

  • فرودگاه بین‌المللی Courchevel در آلپ فرانسه

Courchevel International Airport

این فرودگاه دسترسی به یکی از لوکس‌ترین مقاصد اسکی در جهان را فراهم می‌کند، امّا فقط خلبانان آموزش دیده می‌توانند شیب نامناسب و باند کوتاه 1700 فوتی فرودگاه را کنترل کنند.

بر اساس گفتۀ فوربس، به ویژه شیب 18.5 درصدی باند چالش برانگیز است، به این معنی که خلبانان باید کاملاً قدرت مانور داشته باشند.

علاوه بر این، چشم‌انداز خشن به همراه فقدان سیستم‌های روشنایی یا هدایت در فرودگاه، باعث می‌شود که پروازها فقط در شرایط آب و هوایی کلیر امکان‌پذیر باشند. بنابراین باد و طوفان، پرواز به داخل یا خارج از فرودگاه را بسیار خطرناک می‌کند.

تنها شرکت هواپیمایی برنامه‌ریزی شده که به فرودگاه پرواز دارد Alpine Airlines فرانسه است که از هواپیمای Vulcanair P68 Turbo Observer  استفاده می‌کند و برای عملیات در زمین‌های کوتاه ساخته شده‌اند. هر چند این باند فرود مورد استفادۀ جت‌های خصوصی و هلیکوپترها نیز قرار می‌گیرد.

باند فرودگاه Phoenix در قطب جنوب

Phoenix Runway

گروه کوچکی از مردم می‌توانند بگویند که در قطب جنوب قدم گذاشته‌اند، که اکثر آنها با کشتی کروز از مکان‌هایی مانند: استرالیا یا آرژانتین سفر می‌کنند.

امّا تعداد حتی کمتری از افراد هستند که به قارۀ سفید پرواز کرده‌اند. شاهکاری که برای اولین بار در سال 1928 انجام شد و در طول تاریخ یک چالش باقی مانده است.

در جنوبگان چندین باند فرودگاه موقت وجود دارد، مانند: باند یخی Wolf’s Fang که می‌تواند هر چیزی را از جت‌های خصوصی کوچک تا جت‌های غول پیکر Airbus A340 اداره کند.

امّا خطرناک‌ترین آنها باند فرودگاه Phoenix است، که در سال 2016 برای استفادۀ برنامۀ پرواز جنوبگان ایالات متحدۀ نیروی هوایی ایالات متحده (USAP) گواهی‌نامه دریافت کرد و در نزدیکی پایگاه نظامی ایستگاه مک موردا واقع شده است.

هواپیماهای غول پیکر مانند هواپیمای باری USAF Boeing C-17 Globemaster III می‌توانند به لطف لایه‌های متعددی از برف متراکم که بنیاد ملی علوم آن را «تقریباً به سختی بتن» توصیف می‌کند، بر روی باند یخی فرود بیایند.

در حالی که باند فرود بهتر از یک شیب یا شن نرم است، امّا چراغ ندارد. این به همراه تاریکی 24/7 در ماه‌های زمستان و پتانسیل شرایط کلیر شدن کامل، به این معنی است که خلبانان گاهی اوقات باید به شدت به ابزارهای کابین با هیچ نشانۀ بصری بیرونی تکیه کنند.

فرودگاه بین‌المللی Toncontin در هندوراس

Toncontin International Airport

برای رسیدن به پایتخت هندوراس، تگوسیگالپا، خلبانان ابتدا باید از میان کوه‌ها عبور کنند و سپس قبل از فرود در فرودگاه بین‌المللی Toncontin، چرخش و شیبی تند داشته باشند، که مشابه شرایط بوتان است.

این موانع با باند کوتاه 7100 فوتی دشوارتر می‌شود و بزرگ‌ترین نگرانی، خطر بیش از حد رفتن جت‌ها از باند فرود است.

این اتفاق در سال 2008 رخ داد، زمانی که یک ایرباس A320 متعلق به هواپیمایی TACA از باند خارج شد و به خیابان برخورد کرد و باعث کشته شدن سه نفر در هواپیما، از جمله کاپیتان و دو نفر روی زمین شد.

با وجود این، با افتتاح فرودگاه بین‌المللی جدید Palmerola در سال 2021، برخی از نگرانی‌ها در مورد فرودگاه Toncontin برطرف شده است. در حال حاضر فقط پروازهای داخلی در Toncontin انجام می‌شود و تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه امن‌تر Palmerola با باند فرود 9200 فوتی استفاده می‌کنند.

فرودگاه بین‌المللی Princess Juliana در سنت مارتن

Princess Juliana International Airport

به احتمال زیاد شناخته شده‌ترین فرودگاه این لیست، فرودگاه بین‌المللی Princess Juliana در جزیرۀ کارائیب سنت مارتن است، که بیشتر به دلیل مسیر دیدنی آن، که به صورت مستقیم از بالای یک ساحل عمومی عبور می کند، مشهور است.

گردشگران و هواپیماشناس‌ها به طور یکسان در کنار حصار فرودگاه صف می‌کشند تا منتظر بلند شدن و فرود هواپیماهای غول پیکر باشند، اگرچه این فعالیت می‌تواند باعث ایجاد خطراتی شود و افراد به دلیل انفجار شدید موتور جت، به هوا بلند و حتی به طور غم‌انگیزی کشته شوند.

هواپیماهایی که در Princess Juliana فرود می‌آیند نه تنها برای افراد روی زمین خطرناک هستند، بلکه باند فرود 7100 فوتی و فرود با ارتفاع کم، هواپیماهای تجاری بزرگ را به محدودیت‌های عملیاتی خود سوق می‌دهد.

هر چند به نظر می رسد که شرکت‌های هواپیمایی با این موضوع کنار آمده‌اند، چرا که هواپیماهای بزرگی به اندازۀ بوئینگ 747 به طور مرتب به فرودگاه معروف سنت مارتن پرواز می‌کنند.

فرودگاه Tenzing-Hillary(فرودگاه لوكلا) در نپال

Tenzing-Hillary Airport

فرودگاه لوكلا که به طور رسمی فرودگاه Tenzing-Hillary نامیده می‌شود، دروازۀ ورود به کوه اورست است و صدها کوهنورد در مسیر خود به کمپ اصلی و برگشت از آن، از این فرودگاه عبور می‌کنند.

فرودگاه لوكلا شبیه مسیر رنگین کمانی در پرواز است، امّا خلبانان باید بین قله‌ها که یکی از آنها بلندترین کوه جهان است، به صورت زیگزاگ حرکت و همزمان فرود به باند یک طرفۀ 1700 فوتی را مدیریت کنند. همچنین این فرودگاه زیرساخت‌های کمی برای کمک به فرود و برخاست ایمن دارد.

حفظ سرعت و ارتفاع برای ایمنی پرواز، کلیدی است و به دلیل شیب تند مورد نیاز برای برخاست و آب و هوای غیرقابل پیش‌بینی که می‌تواند آسمان آفتابی را فقط در چند دقیقه به دید صفر تبدیل کند، جای کمی برای خطا وجود دارد. پس امکان دارد پرواز بر اساس برنامه انجام نشود.

علاوه بر این، فرودگاه در ارتفاع حدود 10000 پایی قرار دارد که هوا در آن کمتر متراکم است. این می‌تواند بر عملکرد هواپیما تأثیر بگذارد و کنترل آن را برای خلبانان دشوارتر می‌کند.

این فرودگاه با فاجعه بیگانه نیست. بر اساس گزارش شبکۀ ایمنی هواپیمایی، از سال 2004، 56 نفر در پروازهای ورودی، خروجی یا نزدیک به لوكلا، جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها: p6
سهیلا محمدی

سهیلا محمدی

دانش‌آموخته مدیریت، مترجم و نویسنده حوزه تکنولوژی

مطالب مرتبط

کالبدشکافی گلکسی S25 Edge نشان می‌دهد سامسونگ چگونه ۲.۴ میلی‌متر از ضخامت این مدل نسبت به Galaxy S25 Ultra کاسته است
پیشنهاد سردبیر

کالبدشکافی گلکسی S25 Edge ؛سامسونگ چگونه به این ضخامت در گوشی رسید؟

نوشته شده توسط اسما کلهر
14 خرداد 1404
بازطراحی Google Translate با تمرکز بر هوش مصنوعی؛ سادگی در برابر نوآوری
اخبار هوش مصنوعی

بازطراحی Google Translate با تمرکز بر هوش مصنوعی

نوشته شده توسط اسما کلهر
14 خرداد 1404
قابلیت حافظه ChatGPT برای کاربران رایگان فعال شد
اخبار هوش مصنوعی

قابلیت حافظه ChatGPT برای کاربران رایگان فعال شد

نوشته شده توسط اسما کلهر
14 خرداد 1404
قابلیت ساخت چت‌بات‌ هوش مصنوعی شخصی در واتساپ در آستانه انتشار عمومی
پیشنهاد سردبیر

قابلیت ساخت چت‌بات‌ هوش مصنوعی شخصی به واتساپ می آید

نوشته شده توسط امیرحسین یونس
13 خرداد 1404
ادوبی نسخه بتای اپلیکیشن فتوشاپ را برای کاربران اندروید منتشر کرد
اپلیکیشن موبایل

ادوبی نسخه بتای اپلیکیشن فتوشاپ را برای کاربران اندروید منتشر کرد

نوشته شده توسط امیرحسین یونس
13 خرداد 1404
خبر بعدی
جدیدترین مانیتور گیمینگ AOC رونمایی شد

جدیدترین مانیتور گیمینگ AOC رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آذرآنلاین آذرآنلاین آذرآنلاین

پیشنهادی

نخستین پیوند موفقیت‌آمیز مثانه انسانی در آمریکا انجام شد

نخستین پیوند موفقیت‌آمیز مثانه انسانی در آمریکا انجام شد

31 اردیبهشت 1404
معرفی خودروی برقی چندکاره UPT با قابلیت های شگفت انگیز

معرفی خودروی برقی چندکاره UPT با قابلیت های شگفت انگیز

12 خرداد 1404

داغ‌ترین‌های روز

بهترین گوشی های اندرویدی با فیلم برداری 8K

بهترین گوشی های اندرویدی با فیلمبرداری 8K موجود در بازار!

11 خرداد 1404
آپدیت جامع بلوتوث برای تمام دستگاه‌های شیائومی منتشر شد

آپدیت جامع بلوتوث برای تمام دستگاه‌های شیائومی منتشر شد

11 خرداد 1404
آیا قیمت ریپل می‌تواند رشد ۵۰٬۰۰۰ درصدی اپل از سال ۲۰۰۵ را تکرار کند؟

آیا قیمت ریپل می‌تواند رشد ۵۰ هزار درصدی اپل از سال ۲۰۰۵ را تکرار کند؟

8 خرداد 1404
آمریکا از پهپاد جنگنده‌ خودران Fury رونمایی کرد

آمریکا از پهپاد جنگنده‌ خودران Fury رونمایی کرد

13 خرداد 1404
بهترین گوشی های شیائومی با رم 8

بهترین گوشی های شیائومی با رم 8 که ارزش خرید بسیار بالایی دارند!

9 خرداد 1404
تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران

دنیا با سرعتی خیره کننده به سمت تحقق رویاهایی می رود که تا دیروز دست نیافتنی و محال بود و بشر با گذر از دریایی از موانع یک به یک در حال تحقق آنها است.

ما در” تک ناک” تلاش می کنیم سهمی از انعکاس تحولات بی شمار فناوری و اخبار تکنولوژی داشته باشیم و در این کهکشان بی انتهای یافته های علمی و دانش محور محتوایی قابل اتکاء و اخباری موثق را از گوشه و کنار دنیا در اختیار علاقمندان و مخاطبان خود قرار دهیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تازه‌ها

زنده شدن نوستالژی با بروزرسانی برنامه RIP CD بعد از ۱۶ سال

زنده شدن نوستالژی با بروزرسانی برنامه RIP CD بعد از ۱۶ سال

14 خرداد 1404
اسنپ ابزارهای جدیدی برای ساخت لنزهای AR معرفی کرد؛ عرضه Lens Studio برای iOS و وب با پشتیبانی از هوش مصنوعی

اسنپ ابزارهای جدیدی برای ساخت لنزهای AR معرفی کرد

14 خرداد 1404
چت‌جی‌پی‌تی به گوگل‌درایو و دراپ‌باکس دسترسی پیدا کرد | ۳ میلیون کاربر تجاری و ویژگی‌های جدید برای جلسات

چت‌جی‌پی‌تی به گوگل‌درایو و دراپ‌باکس دسترسی پیدا کرد

14 خرداد 1404
کالبدشکافی گلکسی S25 Edge نشان می‌دهد سامسونگ چگونه ۲.۴ میلی‌متر از ضخامت این مدل نسبت به Galaxy S25 Ultra کاسته است

کالبدشکافی گلکسی S25 Edge ؛سامسونگ چگونه به این ضخامت در گوشی رسید؟

14 خرداد 1404

دسترسی سریع

  • فناوری
  • کامپیوتر و موبایل
  • نقد و بررسی
  • آموزش
  • ارز دیجیتال
  • علمی
  • کسب و کار
  • وسائل نقلیه
  • بازی و سرگرمی
  • چند رسانه ای
  • صفحه اصلی
  • همه اخبار
  • تبلیغات تکناک
  • درباره ما
  • تماس با ما

© Copyright 2025 Technoc.ir

technoc-instagram
No Result
مشاهده تمامی نتایج
  • فناوری
    • اخبار هوش مصنوعی
    • رباتیک
    • اینترنت و شبکه
    • شبکه های اجتماعی
    • هوافضا
    • معماری
    • ورزش
    • رویداد ها
    • دوربین دیجیتال
  • کامپیوتر و موبایل
    • موبایل و تبلت
    • لپ تاپ و کامپیوتر
    • اپلیکیشن موبایل
    • نرم افزار
    • سخت افزار
    • ساعت هوشمند
    • مانیتور
    • اسپیکر و هدفون
    • سیستم عامل موبایل
    • سیستم عامل کامپیوتر
  • نقد و بررسی
    • بررسی موبایل و تبلت
    • کنسول بازی
    • بررسی لپ تاپ و کامپیوتر
    • قطعات کامپیوتر
    • نرم افزار
    • بررسی اسپیکر و هدفون
    • بررسی ساعت هوشمند
  • آموزش
    • سیستم عامل موبایل
    • سیستم عامل کامپیوتر
    • آموزش هوش مصنوعی
    • سخت افزار
  • اخبار ارز دیجیتال
    • قیمت لحظه ای ارز دیجیتال
    • ماشین حساب ارز دیجیتال
    • آموزش ارز دیجیتال
  • علمی
    • سلامت و پزشکی
    • انرژی
    • فیزیک
    • شیمی
    • نجوم
    • ورزش
    • محیط زیست
    • باستان شناسی
  • کسب و کار
    • شرکت ها
    • بورس
    • مدیریت(پروژه، کسب و کار، منابع انسانی)
    • استارتاپ ها
    • دولت الکترونیک
    • رویداد کسب و کار
  • وسائل نقلیه
    • خودرو
    • دوچرخه
    • موتور سیکلت
    • قطار
    • هواپیما
  • بازی و سرگرمی
    • کنسول بازی های کامپیوتری
    • بازی های کامپیوتر
    • بازی کنسول
    • بازی موبایل
    • فیلم و سریال
  • چند رسانه ای
    • عکس
    • ویدئو
  • اخبار داخلی
    • دانش بنیان
    • دولت الکترونیک
    • رویداد داخلی
    • بازار
    • دانشگاه

© Copyright 2025 Technoc.ir