یکی از بنیانگذاران ناتی داگ، اندرو گوین، اعلام کرد فروش استودیو به سونی در اوایل دهه 2000 به دلیل افزایش هزینههای ساخت بازی تصمیمی ضروری و درست بود.
به نقل از Tech4Gamers، ناتی داگ نهتنها یکی از استودیوهای بزرگ فرستپارتی سونی، بلکه بیشک یکی از بهترین استودیوهای بازیسازی جهان است. استودیویی که سابقه درخشانی طی دهههای گذشته داشته است.
اگرچه شهرت این استودیو در نسل فعلی به دلیل سکوت خبری اندکی کاهش یافته، اما تیم با معرفی فرنچایز جدید خود تلاش میکند تا اوضاع را بهبود بخشد. با این حال، این تاریخچه شاید هرگز اتفاق نمیافتاد، زیرا یکی از بنیانگذاران استودیو همه چیز را به خریداری شدن توسط سونی نسبت میدهد.
اندرو گوین، یکی از بنیانگذاران ناتی داگ، توضیح داد چرا این استودیو در حالی که در دهه 90 به خوبی عمل میکرد، به سونی فروخته شد. او در این باره شفافسازی کرد که بودجه ساخت بازیها در اوایل دهه 2000 از مرز 10 میلیون دلار عبور کرده بود، مبلغی که استودیو دیگر توان تأمین آن را نداشت.
گوین مدعی شد که فروش استودیو به سونی تصمیمی منطقی و ضروری برای تضمین آینده مالی ناتی داگ بوده است.
او در لینکدین نوشت:
“بودجه ساخت بازیها در اوایل دهه 80 تنها 50 هزار دلار بود، اما این مبلغ در دوران ساخت Crash Bandicoot (94-96) به بیش از یک میلیون دلار رسید. با ساخت Jak and Daxter، هزینهها به 15 میلیون دلار افزایش یافت. فروش به سونی تنها برای تأمین مالی آینده ناتی داگ نبود […] وقتی به گذشته نگاه میکنم، این تصمیم کاملاً درست بود.”
گوین ادعا کرد که این موضوع یک مشکل سیستماتیک در فضای بازیسازی AAA است و طی دو دهه اخیر بسیاری از شرکتها را تحت تأثیر قرار داده است.
در نهایت، ناتی داگ—با همه موفقیتهای خود—فقط به لطف خریداری شدن توسط سونی امروز وجود دارد. جزئیات دقیق این معامله هنوز مشخص نیست، اما تخمینها نشان میدهد که این قرارداد بین 50 تا 200 میلیون دلار برای سونی در سال 2001 هزینه داشته است.