نینتندو در نیمهشب ۵ ژوئن کنسول جدید نینتندو سوئیچ ۲ را رونمایی کرد. این اتفاق باعث بازگشت صفهای شبانه خرید به فروشگاهها شد.
به گزارش تکناک، در نیمهشب ۵ ژوئن، شرکت نینتندو کنسول جدید خود با نام سوئیچ ۲ را بهصورت رسمی در بازارهای جهانی عرضه کرد. این موضوع پساز سالها باردیگر صفهای شبانه خرید را به فروشگاههای فیزیکی بازگرداند.
درحالیکه در سالهای اخیر، محصولات دیجیتال بیشتر بهصورت آنلاین عرضه میشوند و کاربران ترجیح میدهند از خانه و با پیشسفارش کالاهای محبوب خود را تهیه کنند، رونمایی نینتندو سوئیژ ۲ به سنت دیرینه رونماییهای حضوری جان تازهای بخشید.
تصاویر و گزارشها از سراسر جهان نشان میدهند که طرفداران نینتندو از شب پیش در برابر فروشگاههای خردهفروشی منتظر ماندند تا جزو اولین افرادی باشند که کنسول نسل جدید این شرکت ژاپنی را دریافت میکنند.









فهرست مطالب
انتظارات فروش و تأثیر اقتصادی
نینتندو اعلام کرده است در سال مالی جاری که تا پایان مارس ۲۰۲۶ ادامه خواهد یافت، قصد دارد ۱۵ میلیون دستگاه از کنسول نینتندو سوئیچ ۲ را بفروشد. این درحالی است که برخی تحلیلگران بازار پیشبینی کردهاند این رقم ممکن است به ۲۰ میلیون دستگاه نیز برسد. چنین موفقیتی میتواند فروش کمنظیری برای فروشگاههای زنجیرهای بزرگی مانند بست بای و Target رقم بزند و سودآوری آنها را در بخش محصولات گیمینگ افزایش دهد.
افزایش قیمت لوازم جانبی، ثبات قیمت پایه
بیزینس اینسایدر مینویسد که با وجود فشارهای ناشی از تعرفههای تجاری، نینتندو تصمیم گرفته قیمت پایه کنسول سوئیچ ۲ را افزایش ندهد تا همچنان دسترسی به آن برای طیف گستردهای از مصرفکنندگان امکانپذیر باشد. بااینحال، قیمت لوازم جانبی این کنسول ازجمله کنترلرها با افزایش مواجه شده است. به نظر میرسد که این اقدام بخشی از استراتژی جبران هزینههای تولید و توزیع باشد.
بازگشت صفهای شبانه؛ صحنهای نوستالژیک در جهان دیجیتال
معرفی نیمهشبی نینتندو سوئیچ ۲ یادآور دوران پیشاز سلطه فروش آنلاین است؛ زمانی که کاربران برای دریافت کنسولهای محبوب یا بازیهای پرفروش، شب را در صفهای طولانی مقابل فروشگاهها سپری میکردند. حالا با بازگشت چنین صحنههایی در سال ۲۰۲۵، نینتندو باردیگر نشان داد که چگونه میتوان با محصولی خلاقانه، شوروشوق واقعی را به دنیای فناوری بازگرداند.