پس از بهروزرسانی شرایط خدمات OpenAI برای حذف بند مربوط به منع استفاده از هوش مصنوعی در «کاربردهای نظامی و جنگ»، این شرکت در چند پروژه جدید با پنتاگون همکاری میکند.
بهگزارش تکناک، شرکت OpenAI، خالق ChatGPT، در حال همکاری با وزارت دفاع آمریکا (DOD) درزمینه توسعه ابزارها و ارائه خدمات برای نیروهای مسلح است. این خبر درست چند روز پس از بهروزرسانی شرایط خدمات شرکت برای حذف بند مربوط به منع استفاده از هوش مصنوعی آن در «کاربردهای نظامی و جنگ» اعلام شد.
OpenAI در حال همکاری با وزارت دفاع آمریکا (DOD) و سازمان پروژههای پژوهشی پیشرفته دفاعی (DARPA) درزمینه ابزارهای امنیت سایبری منبعباز برای دولت است. این هماهنگی با چالش هوش مصنوعی سایبری (AIxCC) سازگار است که DARPA در پایان سال گذشته اعلام کرده بود.
AIxCC شرکتهای پیشرو هوش مصنوعی را گرد هم میآورد که با DARPA همکاری کنند تا فناوری و تخصص پیشرفته خود را برای رقابت با رقبا دردسترس قرار دهند. شرکتهای آنتروپیک، گوگل، مایکروسافت و OpenAI با DARPA همکاری خواهند کرد تا برای رقبا امکان توسعه سیستمهای امنیت سایبری بهروز را فراهم کنند.
طبق گزارش بلومبرگ، شرکت OpenAI در مذاکراتی با دولت آمریکا برای مقابله با برخی از مسائل حیاتی کشور، ازجمله جلوگیری از خودکشی سربازان بازنشسته، درگیر است. آنا ماکانجو، معاون رئیسجمهور در امور جهانی در OpenAI، به بلومبرگ گفت:
OpenAI همچنان ممنوعیت «استفاده از فناوری خود برای توسعه سلاح و تخریب اموال یا آسیبرساندن به مردم» را دارد؛ زیرا در گذشته درواقع ممنوعیت کلی برای نظامیان داشتیم، بسیاری از افراد فکر میکردند که این ممنوعیت میتواند بسیاری از کاربردهایی را ممنوع کند که افراد فکر میکنند با آرمانهای ما در جهان همخوانی دارند.
اخیراً OpenAI تغییراتی ایجاد کرده است تا مطمئن شود که هوش مصنوعی آن برای گسترش اطلاعات نادرست و مداخله در انتخابات ریاستجمهوری آمریکا استفاده نمیشود. سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI گفت: «انتخابات مسئلهای بزرگ است. فکر میکنم نگرانی دراینباره اتفاق بدی نیست.»
سام آلتمن این بیانیه را درست یک ماه پس از این صادر کرد که هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت به سؤالات مربوط به انتخابات ۲۰۲۳ پاسخهای نادرست ارائه داد. مایکروسافت همچنین ابزار تشخیص دیپفیک (Deepfake) جدیدی معرفی کرده است که به احزاب سیاسی کمک میکند تا نشان دهند تصاویری که با آنها ایجاد شدهاند (مانند تبلیغات و ویدئوها)، واقعی هستند و ابزارهای هوش مصنوعی آنها را تغییر ندادهاند.