پینترست با معرفی دستیار هوش مصنوعی خود تجربه خرید را گفتوگومحور میکند و به کاربران اجازه میدهد تا با آن درباره ایدهها صحبت کنند.
به گزارش تکناک، پینترست با رونمایی یک دستیار خرید مبتنیبر هوش مصنوعی قصد دارد تجربه جستوجوی بصری خود را هوشمندتر و گفتوگومحور کند. حالا کاربران این پلتفرم میتوانند مستقیماً با Pinterest Assistant درباره آن چیزی صحبت کنند که بهدنبال خرید یا الهامگرفتن از آن هستند. این دستیار هوشمند براساس مجموعه تصاویر ذخیرهشده کاربر و پینهای موجود روی صفحه، پیشنهادهای شخصیسازیشدهای ارائه میدهد و نتایج را بهصورت صوتی شرح میدهد.
به نقل از ورج، پینترست پیشتر از هوش مصنوعی برای پیشنهاد پینها و محصولات استفاده میکرد و این لایه صوتی را «افزودهای تازه» بر مدل مبتنیبر متن و تصویر خود میداند. کاربران میتوانند با نگهداشتن دکمه میکروفون مانند ارسال پیام صوتی، با دستیار صحبت کنند. این دستیار هوش مصنوعی درحالی معرفی شده است که پیشاز این کاربران از پیشنهاد تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی در این پلتفرم شاکی بودند و پینترست درصدد محدودکردن این پیشنهادها است.

این دستیار با استفاده از مدلی چندوجهی و «بصریمحور» طراحی شده است که ازپسِ پردازش صوت و تصویر و متن برمیآید و خروجی نهایی آن همیشه در قالب تصویر ارائه میشود. مدل اصلی در داخل شرکت و برپایه دادههای خاص رفتار کاربران (Signal data) توسعه یافته است و برای تحلیلهای پایه زبانی از مدلهای آماده بیرونی نیز کمک میگیرد. پینترست اعلام کرد که کاربران بزرگسال آمریکایی هماکنون میتوانند برای نسخه آزمایشی این قابلیت ثبتنام کنند و نسخه پایدار آن در هفتهها و ماههای آینده برای عموم منتشر خواهد شد.
پینترست که اوایل سال جاری بهدلیل انتشار انبوه تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی با انتقادهای بسیاری مواجه شد، اکنون تصاویری از این نوع را برچسبگذاری میکند و قابلیتی با نام Tuner راهاندازی کرده است تا کاربران بتوانند دستههایی مانند مد یا زیبایی را با محتوای کمتر مبتنیبر هوش مصنوعی تنظیم کنند.

















