پس از افشای مشخصات PS5 Pro، یکی از ویژگیهای جدید و جالب آن ویژگی PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) بود که مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش تکناک، اگرچه واحدهای محاسباتی بیشتر، حافظه سریعتر و تواناییهای بهبودیافته در رهگیری پرتو نیز قابل توجه هستند، اما این ویژگی هوش مصنوعی سفارشی که توسط سونی توسعه یافته، نقش مهمی در ارائه نرخ فریم بالا همراه با حفظ جلوههای رهگیری پرتو دارد.
به گزارش وبسایت wccftech، اکنون که اطلاعات به طور رسمی تایید شده است، CNET گزارشی انحصاری از قابلیتهای این کنسول ارائه کرده است. بر اساس این گزارش، PSSR بر روی تمامی بازیها بدون نیاز به بهروزرسانی خاص برای PS5 Pro کار خواهد کرد.
اگر این موضوع درست باشد، برای کاربرانی که همچنان به دلیل قیمت بالای این کنسول (699 دلار، 699 پوند، 799 یورو) مردد هستند، نکته مثبتی خواهد بود. با این حال، در تریلر رونمایی از PS5 Pro، ذکر شده است که این ویژگی تنها برای بازیهای منتخب که برای PS5 Pro بهینهسازی شدهاند، فعال خواهد بود.
در همین حال، CNET همچنین از Mark Cerny، معمار سیستم PS5 Pro، گزارش کرده که PSSR در نهایت برای بازیهای PS VR2 نیز کار خواهد کرد، که این خبر نیز بسیار هیجانانگیز است.
علاوه بر این، Cerny در مصاحبه خود با CNET اعلام کرد که برخی از بازیها با سه حالت مختلف PS5 Pro ارائه شدهاند و در آینده بازیهایی که بعد از انتشار این سختافزار عرضه میشوند، تمرکز کمتری بر روی وضوح تصویر خواهند داشت و بیشتر بر بهبود کیفیت تصویر از طریق استراتژیهای مختلف متمرکز خواهند شد.
وی همچنین افزود که پلیاستیشن 5 پرو از مجموعه ویژگیهای جدید رهگیری پرتو پیشرفتهای که توسط AMD ایجاد شده، استفاده میکند و این فناوری هنوز در هیچ یک از کارتهای گرافیک دیگر AMD استفاده نشده است.